Moderni turisti su istraživači. Oni su turisti treće generacije, zahtjevni su i znaju što žele. Za razliku od turista prve generacije koji putuju samo zbog putovanja. Turisti druge generacije su ciljano željeli posjetiti određeno mjesto.
Turisti treće generacije putuju zbog motiva. Traže doživljaj, iskustvo novih i različitih mjesta, individualnu, personaliziranu uslugu. Fokus im je na autentičnim, lokalnim, jedinstvenim i teško ponovljivim kulturama. Zbog njihovih preferencija prema kulturi i tradiciji destinacije stručnjaci ih opisuju i kao cross-kulturne turiste u potrazi za iskustvima koja uključuju aktivno učenje.
Suvremeni putnici uživaju u gurmanskom iskustvu, obilaze lokalne vinarije, u potrazi su za živom baštinom, traže suvremenu interpretaciju kulture, umjetnosti, životnog stila, ekološki su osviješteni, biraju avanturistička putovanja, rent-a-farm, objašnjava portal Profitiraj.
Ovo su samo neki od trendova na globalnom turističkom tržištu i idu na ruku destinacijama ruralnog turizma koji su apsolutni hit u svijetu. Stručnjaci kažu kako ovakve trendove prati diversifikacija, odnosno specijalizacija ponude poput ruralnih vila ili kuća za odmor, ruralnih kampova, robinzonskog turizma, vinskih hotela, salaša, rančeva.
Jača društvena odgovornost i ekološka svijest i to su elementi koji imaju sve značajniju ulogu u odabiru destinacije. Putujemo u destinacije koje možda prije 2020. ne bismo odabrali, ponovo otkrivamo lokalno.
Nakon pandemijske krize nastali su i neki novi proizvodi. Dogodila se i ubrzana transformacija iz masovnog u individualni turizam, proizvodi se plasiraju novim kanalima, a naglasak je na sigurnosti i zdravlju. Pojavile su se nove društvene norme i pravila ponašanja. Otkrili smo ponovo slobodno vrijeme za obitelj, promišljanje, hobije, meditaciju i putovanja.