Elon Musk već dugo ima afiniteta prema samovozećim vozilima, tvrdeći da će ona biti jedan od najvažnijih Teslinih proizvoda. Unatoč velikim obećanjima, godine su prošle bez automobila koji zasad mogu sami voziti. Ali Musk je u petak poslijepodne, kada kompanije obično zataškavaju vijesti, na X-u objavio da će Tesla svoj robotaxi predstaviti 8. kolovoza.
Njegov je post bio jednostavan i ne sadržava nikakve detalje. “Tesla Robotaxi predstavlja 8. 8.”, objavio je izvršni direktor Tesle (i vlasnik tvrtke X).
Musk je u prošlosti rekao da će Tesla napraviti automobil bez kontrola kojima će upravljati čovjek. Također je rekao u prošlosti da će Tesla automobili opremljeni potpunom sposobnošću samostalne vožnje, kroz softverske nadogradnje, postupno postajati sve bolji i bolji u vožnji. U jednom trenutku, automobili će moći funkcionirati kao potpuno autonomni taksiji i mogli bi donositi novac svojim vlasnicima tako što će sami voziti taksi, više puta je rekao Musk.
Do sada je tvrtka objavila nekoliko Muskovih predviđanja o tome kada će stvarna samovožnja biti moguća.
Tesla je prije pet godina, u travnju 2019., rekla da očekuje početak rada robotaxija do 2020. Tvrtka je predvidjela da će autonomni automobili trajati 11 godina i voziti 1 milijun milja. Što će tvrtki i operaterima automobila donositi 30.000 dolara dobiti svake godine, piše CNN.
Ali Musk je također priznao da njegov rekord u predviđanjima može biti manji – ponekad i za kilometar.
“Jedina kritika, i to poštena, ponekad ne pogodim vrijeme. Ali radim na tome i Teslin tim radi na tome,” rekao je Musk na događaju u travnju 2019.
Tesla Model 3
Trenutno se mogućnost pune samostalne vožnje može kupiti uz novi Tesla Model 3, na primjer. I to za dodatnih 12.000 USD na nabavnu cijenu automobila od otprilike 40.000 USD. Također se može kupiti na temelju pretplate za do 199 dolara mjesečno. Ovisno o tome kako je automobil bio izvorno opremljen.
Malim sivim slovima, Teslin online opis ističe: “Trenutno omogućene značajke zahtijevaju aktivan nadzor vozača i ne čine vozilo autonomnim”. To znači da ono danas zapravo nije sposobno u potpunosti samostalno voziti.
Musk je rekao da će sustav jednog dana Tesline automobile učiniti nevjerojatno vrijednima.
Možete zamisliti svaki automobil koji prodajemo ili proizvodimo i koji ima punu autonomiju kao nešto što bi u budućnosti moglo vrijediti pet puta više nego danas.
Elon Musk
Daleko od samostalne vožnje
Stručnjaci koji su testirali sustav kažu da je zasad još daleko od toga da može samostalno voziti bez ljudske intervencije.
Kelly Funkhouser, suradnica direktora tehnologije vozila za Consumer Reports, nedavno je testirala sustav i rekla da je manje zabrinuta za njegovu sigurnost nego za obični Tesla Autopilot. Autopilot je dizajniran za pružanje ograničenije pomoći u vožnji uglavnom na autocestama. Ironično, to je zato što tehnologija Full Self-Driving radi tako loše. Funkhouser je to opisala kao prepuštanje kontrole nad svojim automobilom vozaču početniku.
“Malo je vjerojatno da ćete se isključiti ili se previše oslanjati na autopilot“, rekla je. “Zapravo, rekla bih da ste potencijalno budniji.”
Brojne tvrtke, uključujući Waymo, podružnicu Googleove matične tvrtke Alphabet, kao i GM-ovu podružnicu Cruise, rade na autonomnim uslugama dijeljenja vožnje.
Cruise je pauzirao svoje testiranje nakon što je jedan od njegovih samovozećih automobila udario pješaka. Internim pregledom utvrđeno je da predstavnici tvrtke nisu bili potpuno otvoreni s regulatorima o incidentu. Tvrtku zbog incidenta istražuje Ministarstvo pravosuđa.
Waymo je nedavno morao povući vlastite automobile nakon što su dva njegova automobila udarila u isti vučni kamion u razmaku od nekoliko minuta.