Napredovanje u poslu često se svodi na to da tražite stvari od ljudi — prodaju, posao, ulaganje — i natjerate ih da kažu da. Dakle, koje čarobne riječi koristiti i kako postati bolji u ovoj ključnoj vještini uspjeha?
Mnogi stručnjaci za uvjeravanje stavljaju naglasak na pronalaženje prave osobe koju će pitati i naglasak na tome koja je u tome vrijednost za njih. Ovo je, naravno, ključni aspekt za dobivanje potvrdnog odgovora. Pogrešno ciljani zahtjev obično je neuspjeli zahtjev. Ali koliko god je sadržaj bitan, mogli biste se iznenaditi koliko su bitni i sitni detalji stila.
Jedno istraživanje s Harvarda pokazalo je da skraćivanje e-pošte udvostručuje učestalost dobivanja odgovora. Pregled desetaka drugih studija otkrio je da jednostavno naglašavanje da osoba ima slobodu reći ne može udvostručiti vaše šanse za pozitivan odgovor. Još jedno istraživanje pokazalo je da promjena načina na koji završavate zahtjev može povećati stopu odgovora za 36 posto.
Znanost je jasna: Male promjene u načinu na koji formulirate svoje zahtjeve mogu imati ogroman utjecaj na vašu stopu uspjeha. A novo istraživanje objavljeno u Organizacijskom ponašanju i ljudskim procesima odlučivanja otkrilo je još jedan super dojmljiv stilski savjet: dodavanje samo četiri male riječi zahtjevu imalo je veliki učinak na vjerojatnost da će ljudi pristati pomoći.
Dodajte ove 4 čarobne riječi kada tražite pomoć
Studija je izgrađena na temelju jednostavnog uvida. Često pomoć koja nam je najpotrebnija nije od ljudi koje već dobro poznajemo. Umjesto toga, ono što bi najviše pomoglo su informacije ili uvid iz vezinih veza. Znanost je pokazala da povezivanje s tim takozvanim slabim vezama — ili ljudima na periferiji naših poznanstava — daje ljudima najveći poticaj za karijeru.
To je zato što ljudi koji su vam bliski imaju tendenciju da znaju iste stvari koje znate i vi. Veća je vjerojatnost da će udaljenije veze imati nove, korisne informacije. Ali ljudi su često sramežljivi tražiti preporuke iz straha da ne ispadnu napadni ili da ne dovedu ljude u neugodnu situaciju.
Kako možete prevladati te prepreke da biste došli do zlatnog rudnika uvida dalje od svojih poznanstava? Znanstvenici koji stoje iza ove najnovije studije postavili su niz od sedam eksperimenata kako bi odgovorili upravo na ovo pitanje.
Njihov zaključak? Samo dodajte četiri male riječi svojim zahtjevima za pomoć — “ili netko koga poznajete.”
Mala promjena, veliki učinak
Na primjer, ako tražite pomoć s škakljivim problemom, nemojte samo poslati e-poruku pitajući kontakt: “Možete li pomoći s ovim?” Umjesto toga napišite: “Možete li vi ili netko koga poznajete pomoći s ovim?”
Objašnjavajući svoja otkrića na Insead Knowledgeu, autori studije pišu da bi “upućivanje generaliziranih, a ne personaliziranih zahtjeva za pomoć — traženje pomoći od “vas ili nekoga koga poznajete” umjesto samo od “vas” — moglo smanjiti odbojnost primatelja zahtjeva prema preporukama. I izazvati bolje Generalizirani zahtjevi za pomoć povećali su kvalitetu primljene pomoći, ne samo od trećih strana, već i od primatelja. Budući da je mogućnost upućivanja omogućila primateljima da angažiraju nekoga kompetentnijeg osim ako se sami nisu osjećali kompetentnim.”
Jezik istraživača je gust, ali njihovo značenje je jednostavno. Podnositelji zahtjeva često se boje da će živcirati ljude tražeći preporuku. U međuvremenu, onima od kojih se traži pomoć često ne padne na pamet ponuditi je. Rezultat su mnoge propuštene prilike za povezivanje ljudi s pojedincima i informacijama koje bi im stvarno mogle pomoći.
Rješenje je također jednostavno. Ubacivanjem riječi “ili netko koga poznajete” u zahtjev, gurnete osobu koju tražite pomoć da razmisli je li najbolja pomoć ta da vas proslijedi nekom od svojih veza. U isto vrijeme, vrlo skroman jezik jasno daje do znanja da vaš kontakt nema obvezu proslijediti vaš zahtjev, eliminirajući sve potencijalne neugodnosti.
Oni koji pitaju oslobođeni su brige da bi mogli biti napadni. Dok oni koji pitaju dobivaju blagi podsjetnik da razmotre preporuku. Informacije lakše teku među konekcijama i mnogo je vjerojatnije da ćete dobiti pomoć koja vam je potrebna za uspjeh.
Dakle, sljedeći put kada budete tražili pomoć, ne zaboravite ove četiri čarobne riječi. Samo zato što promjena u tekstu zvuči beznačajno, to ne znači da ne može imati uistinu veliki utjecaj na vašu karijeru ili posao.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)