Kineska tvrtka za proizvodnju električnih automobila Xpeng zabilježila je skok dionica. Skok se dogodio nakon što je objavila poboljšanje profitne marže i optimistične izglede za isporuke u drugom kvartalu.
Dionice tvrtke uvrštene na burzu u Hong Kongu porasle su više od 13% u jutarnjem trgovanju u srijedu. Dionice uvrštene na američke burze porasle su za gotovo 6% u američkoj trgovini u utorak nakon objave rezultata prvog kvartala.
Xpeng je izvijestio da je marža vozila porasla za 5,5% u prva tri mjeseca ove godine, s negativnih 2,5% u prethodnom kvartalu. Marža vozila mjera je profitabilnosti. Što je marža veća, to je veća dobit koju tvrtka ostvaruje od prodaje automobila.
Tvrtka predviđa isporuke od 29.000 do 32.000 automobila u drugom kvartalu. Što je povećanje od najmanje 25% na godišnjoj razini.
Xpeng je u prvom kvartalu ove godine isporučio 21.821 automobil. A u travnju 9.393 automobila, piše CNBC.
Nakon objave zarade, analitičari Nomure rekli su u bilješci da preispituju svoje procjene za Xpeng.
“Općenito, vidimo da XPENG napreduje sa svojim poslovnim planovima i vjerujemo da bi mogao uživati u određenom razvoju”, stoji u izvješću.
“U međuvremenu, s obzirom na sve intenzivniju konkurenciju na ukupnom tržištu, koja manje igrače čini ranjivijima, ostajemo pomalo oprezni i predlažemo investitorima da pažljivo prate novi model koji će biti lansiran pod brendom MONA sljedeći mjesec”, rekli su analitičari Nomure.
Nova, jeftinija linija
Slično drugim tvrtkama koje žele ostati konkurentne na kineskom tržištu električnih automobila, Xpeng proširuje svoju liniju proizvoda markom jeftinijih vozila pod nazivom Mona.
Prvi automobil Mona — električna limuzina ispod 200.000 juana (27.890 dolara) — trebao bi biti pušten u prodaju u lipnju. A početak masovnih isporuka planiran je za treći kvartal.
Xpeng je pripisao nekoliko stotina milijuna juana prihoda od usluga svom partnerstvu s njemačkim proizvođačem automobila Volkswagen. Segment usluga ukupno je porastao za 93,1% na godišnjoj razini na 1 milijardu juana u prvom kvartalu.
Kineska tvrtka rekla je da u prvoj polovici ove godine uspostavlja partnerstva s autosalon grupama u zapadnoj Europi, jugoistočnoj Aziji, Bliskom istoku i Australiji kako bi otvorila nove trgovine. Sve u svemu, Xpeng je rekao da planira proširiti svoju prodajnu mrežu u više od 20 zemalja. To je prema prijepisu razgovora o zaradi u prvom kvartalu iz FactSeta.