Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kineski Temu obmanjuje potrošače

Temu, internetski trgovac s više od 75 milijuna korisnika mjesečno u EU, potrošačima često ne pruža ključne informacije o proizvodima i oni ne znaju je li artikl siguran.

Cijeli koncept i poslovna politika stranice puna je manipulativnih tehnika koje tjeraju potrošače da potroše više od planiranog. Ukratko, Temu krši novi zakon EU o online sadržaju i Zakon o digitalnim uslugama. Zbog toga će biti podvrgnut kontroli, poručili su iz Europske komisije. Monique Goyen, direktorica Europske potrošačke organizacije (BEUC), rekla je da “Temu” možda osvaja Europu, ali će se također suočiti s nizom ilegalnih praksi koje zanemaruju interese potrošača i koje vlasti moraju suzbiti .

„Internetsko tržište prepuno je manipulativnih tehnika osmišljenih da prevare potrošače da troše više novca na ovoj platformi. Primjerice, potrošači nakon klika na određeni artikl dobiju razne skuplje verzije proizvoda ili moraju proći brojne prepreke kako bi zatvorili račun jer uopće ne znaju od koga kupuju. Ovaj nedostatak sprječava potrošače da donesu informiranu odluku ili da znaju je li proizvod u skladu sa sigurnosnim pravilima EU“.  Goyen je dodala je da je Temu zadovoljan što krši Zakon o digitalnim uslugama EU, koji je značajan novi zakon osmišljen za zaštitu potrošača na internetu.

„Proizvodi koji se prodaju na tržištu, online ili offline, bilo da su europski, američki ili kineski, moraju biti sigurni i u skladu s propisima koji su ovdje na snazi.“

Monique Goyen

Razne organizacije do sada su dovodile u pitanje legalnost i sigurnost proizvoda koji se prodaju na ovoj platformi. Talijanska grupa potrošača i članica BEUC-a “Altroconsumo” otkrila je da je u listopadu prošle godine od 13 testiranih kozmetičkih proizvoda koji su kupljeni na ovoj platformi čak devet zatekla s neodgovarajućim deklaracijama. Njemačka organizacija potrošača izrazila je sumnju da ova tvrtka manipulira lažnim recenzijama i na taj način obmanjuje potrošače.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno