Dok izvršni direktor kompanije Tesla Elon Musk nastavlja davati visoka obećanja o budućnosti svoje tvrtke u autonomnoj vožnji i robotici, ulagači nastavljaju promatrati pad profitnih marži.
U nedostajućim procjenama Wall Streeta za zaradu u drugom kvartalu u utorak, Tesla je rekla da se njihova prilagođena operativna marža smanjila na najnižu razinu u tri godine. Pala je na 14,4% s 18,7% godinu ranije.
Tvrtka je prijavila samo 1,48 milijardi dolara neto dobiti uz prihod od 25,5 milijardi dolara. Što uključuje 890 milijuna dolara regulatornih kredita.
Tesla je pogođena s obje strane. Troškovi rastu jer tvrtka troši na infrastrukturu umjetne inteligencije za koju Musk kaže da je potrebna za pretvaranje Teslinih električnih vozila u samovozeće automobile i za razvoj humanoidnih robota sposobnih za obavljanje tvorničkih poslova i više.
U međuvremenu, isporuke Teslinih najpopularnijih električnih vozila ove su godine pale. A tvrtka je odgovorila snižavanjem cijena i nuđenjem drugih poticaja poput zajmova s niskim kamatamaKamata je cijena uporabe tuđih novčanih sredstava. Kamate ....
“Priuštivost je i dalje na prvom mjestu za kupce”, rekao je Vaibhav Taneja, Teslin glavni računovodstveni službenik, tijekom razgovora o zaradi tvrtke. “Kao odgovor, u drugom kvartalu ponudili smo atraktivne mogućnosti financiranja kako bismo nadoknadili kontinuirano visoke kamatne stopeKamate su trošak, odnosno cijena koju plaćate za pozajmlji....”
Dionice Tesle pale su oko 8% u produženom trgovanju u utorak na 227,23 USD. Pali su za manje od 1% za godinu do zatvaranja. Dok je Nasdaq porastao 20% u tom razdoblju.
Električna vozila uzrok pada prihoda
Tesla je u svojoj skupini ulagača rekla da je pad operativnog prihoda djelomično posljedica smanjene prosječne prodajne cijene i nižih isporuka njegovih vrhunskih električnih vozila. Prihodi od automobilske industrije pali su 7% u odnosu na prethodnu godinu. Što je drugi uzastopni pad. A konkurencija je sve jača, najviše u Kini.
Tesla je u travnju počela nuditi petogodišnji zajam bez kamate kako bi potaknula prodaju svojih električnih vozila u Kini. Ugovor je trebao trajati do kraja srpnja. Ali je tvrtka ponovno produžila ponudu u utorak, prema izvješću CnEVPost, šangajske stranice s vijestima o električnim vozilima.
Tvrtka je sklopila slične poslove u Njemačkoj, gdje se nalazi jedina Teslina europska tvornica automobila, piše Seebiz. Ponude su uključivale 0% financiranja tijekom četverogodišnjeg razdoblja za kupce novog modela Y dugog dometa s pogonom na sve kotače kupljenog tijekom kvartala.