Kilometar vožnje električnim vozilom košta gotovo 76 centi, 9 centi više nego automobilom na benzin. Nizozemski autoklub (ANWB) došao je do tog rezultata uspoređujući automobile koji koštaju 46.000 eura (toliko košta prosečno električno vozilo) i prijeđu 15.000 kilometara godišnje. Uključena je amortizacija, osiguranje, održavanje, punjenje ili točenje goriva i porez na motorna vozila.
Godinama je vožnja na električni pogon bila jeftinija, ali to se promijenilo. Zbog povećanih troškova više se ne povećava broj ljudi koji žele kupiti električni automobil, piše Revija HAK.
Kao rezultat toga, tranzicija na električna vozila će stati, strahuje ANWB. Od siječnja će vozači električnih vozila plaćati četvrtinu stope poreza, a od 2026. već 75 posto. Za pet godina više neće biti popusta.
„Električni“ vozači će to osjetiti u svojim budžetima. Visina poreza na motorna vozila dijelom ovisi i od mase automobila, a električni automobil je barem 400 kilograma teži zbog baterija.
Automobilsko trgovačko udruženje Bovag prethodno je izračunalo i da će putarina za električni Volkswagen ID.3 biti tromesečno veća za 60 eura nego za VW Golf na benzin. Subvencija za kupovinu novih električnih vozila također će biti ukinuta naredne godine. AmortizacijaAmortizacija je (u knjigovodstvu) postupak postupnog umanj... je još jedan veliki trošak.
Na primer, električni Fiat 500 koji je prije tri godine koštao gotovo 40.000 sada vrijedi samo 17.000 na tržištu polovnih vozila. Popularni Tesla Model 3 koji je prije četiri godine bio 51.000 sada se prodaje za manje od 20.000 eura.
Tehnologija električnih automobila razvija se tako nevjerojatno brzo. Domet i brzina punjenja se enormno povećavaju. Ljudi radije biraju noviji električni automobil nego stariji automobil sa već zastarijelom tehnologijom.
Nizozemski primjer je važan jer je to jedna od europskih država koja je do sada bila među najotvorenijima za električna vozila. Od svih automobila na cesti u Nizozemska je 2023. već bilo 8,3 posto električnih vozila.