Amazon je izvijestio o boljim od očekivanih rezultatima za prvi kvartal, ali je dao blage smjernice za tekuće razdoblje dok se tvrtka suočava s neizvjesnošću oko sveobuhvatnih carina predsjednika Donalda Trumpa.
Dionica je pala za više od 2% u produženom trgovanju.
Evo kako je tvrtka poslovala u usporedbi s procjenama analitičara koje je anketirao LSEG:
- Zarada po dionici: 1,59 USD u odnosu na očekivanih 1,36 USD
- Prihod: 155,67 milijardi USD u odnosu na očekivanih 155,04 milijarde USD
Wall Street također prati druge ključne brojke prihoda:
- Amazon Web Services: 29,3 milijarde USD u odnosu na očekivanih 29,42 milijarde USD, prema StreetAccountu
- Oglašavanje: 13,92 milijarde USD u odnosu na očekivanih 13,74 milijarde USD, prema StreetAccountu
Amazon je izjavio da očekuje da će operativni prihod u drugom tromjesečju biti između 13 i 17,5 milijardi USD, što je ispod konsenzusne prognoze od 17,64 milijarde USD, prema StreetAccountu.
Tvrtka očekuje da će prodaja u ovom kvartalu biti između 159 i 164 milijarde USD, što predstavlja rast od 7% do 11%. Analitičari su očekivali 160,9 milijardi USD, prema LSEG-u.
Amazon je napomenuo da su „carine i trgovinske politike“ i „strahovi od recesije“ među nizom čimbenika koji bi mogli promijeniti njegove smjernice. Tvrtka nije spomenula carine u svojim smjernicama za budućnost za prošli kvartal.
Tema carina glavni je fokus među investitorima ovog kvartala. Amazon se suočava sa značajnom izloženošću Trumpovim carinama, prvenstveno putem svoje maloprodajne jedinice. Amazon nabavlja neke proizvode iz Kine, koja je pogođena agresivnim porezom od 145%.
Mnogi prodavači treće strane na Amazonovom tržištu, koje čini više od polovice ukupne prodaje tvrtke, oslanjaju se na drugo najveće svjetsko gospodarstvo za proizvodnju ili sastavljanje svojih proizvoda. Neki prodavači već su podigli cijene i smanjili troškove oglašavanja jer se suočavaju s višim troškovima uvoza.
Na meti Bijele kuće
Tvrtka se našla na meti Bijele kuće ranije ovog tjedna zbog izvješća da planira kupcima prikazati cijenu carina. Amazon je rekao da takva promjena ne dolazi te da samo razmatra dodavanje stavke proizvodima koji se prodaju putem njihove diskontne trgovine, pod nazivom Haul.
U razgovoru s investitorima, Jassy je rekao da „raznolikost“ Amazonove baze prodavača trećih strana znači da neki trgovci „neće prenijeti sve ili bilo koje od tih carina na kupce“.
Nastavio je rekavši da bi Amazon mogao izaći iz neizvjesnog carinskog okruženja jači nego prije, s obzirom na svoju sposobnost ponude niskih cijena. Jassy je istaknuo pandemiju Covida kao razdoblje kada su kupci hrlili na stranicu, a tvrtka je povećala svoj tržišni udio.
Jassy je priznao da su Trumpove povremene carine otežale predviđanje kakav će utjecaj imati na Amazonovo poslovanje, prenosi CNBC.
„Teško je predvidjeti budućnost carina i njihovo rješenje“, izjavio je investitorima.
Neto dobit iznosila je 17,13 milijardi dolara, ili 1,59 dolara po dionici. U usporedbi s 10,43 milijarde dolara, ili 98 centi po dionici, prije godinu dana. Jassy je posljednjih godina radio na jačanju Amazonove dobiti smanjenjem troškova i učinkovitijim radom logističke mreže.
Cloud podbacio treći kvartal zaredom; oglašavanje svijetla točka
Prodaja u Amazonovoj diviziji za oblak bila je nešto ispod konsenzusa procjena. Što označava treći uzastopni kvartal s podbačajem prihoda. Prihod AWS-a porastao je za 17% tijekom kvartala, što je sporija stopa od očekivane od strane analitičara. U prošlom kvartalu prodaja u toj jedinici porasla je za 18,9%.
Oglašavanje je bilo svijetla točka u izvješću. Prodaja u toj jedinici porasla je za 19% u odnosu na prethodnu godinu na 13,92 milijarde dolara tijekom kvartala, nadmašujući rast Amazonove osnovne maloprodajne djelatnosti.
Druge tvrtke za online oglašavanje, uključujući Google i Snap, upozorile su na mogućnost da tvrtke smanje svoje marketinške proračune kao rezultat carina.