Četvrtak, 9 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Apple zbog logotipa tuži švicarske farmere

Jedna od najnovijih bitaka u Appleovoj dugotrajnoj pravnoj potrazi za posjedovanjem same ideje i imidža “jabuke” trenutno se odvija u Švicarskoj. 111 godina stara organizacija voćara pod nazivom Fruit Union Suisse brine se zbog mogućih posljedica. I zbog toga što bi njeni nacionalni sudovi potencijalno mogli dodijelili trilijune dolara Big Tech kompaniji za  prava intelektualnog vlasništva. Ako se vladajući konačno priklone Appleu, Fruit Union Suisse bi mogao biti prisiljen promijeniti svoj desetljećima stari logotip bijelog križa švicarske nacionalne zastave iznad crvene jabuke.

Fruit Union Suisse
Fruit Union Suisse

Malo je korporativnih logotipa ikoničnijih i trenutno prepoznatljivijih od Appleovih minimalističkih slika. Gdje god se pojavi dizajn ugriženog voća, iProducts će ga sigurno pratiti. Činjenica je to koja zbunjuje predstavnike organizacije farmera.

Nije kao da pokušavaju zaštititi svoju odgriženu jabuku. Pokušaj tvrtke da posjeduje osnovnu sliku “stvarne jabuke” gotovo krši univerzalni koncept i objekt. Teoretski, ispada da smo na skliskom terenu svaki put kada u reklamu stavimo jabuku.

Jimmy Mariéthoz

Apple pokrenuo više tužbi od svih ostalih

Appleovi pokušaji zaštite autorskih prava nad stvarnim voćem u Švicarskoj započeli su 2017. Prema svojim pravnim podnescima, tvrtka ima za cilj obuhvatiti aplikacije povezane s jabukom unutar elektroničkih i digitalnih medija, potrošačkog hardvera i proizvoda, kao i zvučne i video zapise koji se mogu preuzeti i koji sadrže ili se odnose na glazbu, zabavu i filmove. Kako prenosi Popular Science, švicarski sudovi prošle su jeseni dodijelili su prava intelektualnog vlasništva samo nekim Appleovim zahtjevima. Zbog čega je kompanija podnijela žalbu u travnju 2023. U međuvremenu, druge zemlje dokazale su daleko šire prihvaćanje Appleove tvrdnje o zaštitnim znakovima. A to uključuje Australiju, Kinu, Dansku, Izrael, Japan i Ujedinjeno Kraljevstvo,

Agresivno provođenje zaštitnih znakova od strane tehnoloških korporacija oko nedvojbeno širokih pojmova i slika nije ograničeno samo na Apple. Microsoft, na primjer, već dugo cilja na upotrebu “Windowsa” (prozora). Apple je podnio više prigovora na trgovačke brandove nego njegovi konkurenti u Googleu, Amazonu, Microsoftu i Meti zajedno. Prema Tech Transparence Projectu, drugi na koje je Apple ciljao uključivali su organizaciju koja podržava obitelji djece s autizmom, školski okrug u Appletonu, Wisconsin, i online uslugu pripreme ispita studenata za medicinske sestre.

Kao što izvješće neprofitne organizacije objašnjava, vlasnici malih tvrtki koji se nađu na pogrešnoj strani u ozbiljno su nepovoljnom položaju. S obzirom na to da si jednostavno ne mogu priuštiti plaćanje pravnih troškova potrebnih za odbijanje tužbi u vezi sa zaštitnim znakovima. Ako izgube bitku protiv Applea, za Fruit Union Suisse mogli bi biti potrebni “milijuni” dolara za dizajn i implementaciju rebrandiranja logotipa.

Apple vs Fruit Union Suisse
Apple vs Fruit Union Suisse

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno