Švedski div H&M u četvrtak je izvijestio o slabijoj od očekivane prodaji u drugom fiskalnom kvartalu, ali je ukazao na porast potražnje kako bi se potaknula ljetna sezona.
Prihodi drugog najvećeg svjetskog trgovca odjećom pali su u odnosu na prethodnu godinu na 56,71 milijardu švedskih kruna (5,99 milijardi dolara) u kvartalnom razdoblju do 31. svibnja, što je nešto manje od 57,01 milijarde švedskih kruna koliko su predviđali analitičari LSEG-a. U lokalnim valutama prodaja je porasla za 1%.
Operativna dobit iznosila je ukupno 5,9 milijardi švedskih kruna tijekom kvartala, u skladu s očekivanjima.
Izvršni direktor Daniel Erver rekao je da su na rezultate kvartala “negativno utjecale” više nabavne cijene zbog skupljeg američkog dolara i viši troškovi prijevoza.
Tvrtka je, međutim, napomenula da se očekuje porast prodaje u lipnju za 3% u lokalnim valutama jer potražnja pokazuje znakove rasta tijekom ljetnih mjeseci.
„Negativni vanjski čimbenici koji su povećali troškove kupnje u prvoj polovici godine postaju pozitivni u drugoj polovici godine“, rekao je Erver u izjavi koja prati rezultate.
H&M, koji SAD smatra svojim drugim najvećim pojedinačnim tržištem i uvelike ovisi o proizvodnji u Aziji – posebno Kini i Bangladešu – nije pružio konkretne detalje o utjecaju američkih trgovinskih carina, ali je rekao da prati situaciju.
Potrošači na oprezu
Ipak je primijetio oprez među potrošačima u trenutnim „nesigurnim vremenima“, piše CNBC.
„Tvrtka pomno prati razvoj globalne trgovine i trgovinskih ograničenja. Uz dobru fleksibilnost u lancu opskrbe i kroz određivanje cijena ponude za kupce postoje mogućnosti prilagodbe poslovanja promijenjenim uvjetima“, dodao je Erver.
Također je naznačio zatvaranje 200 trgovina planiranih za 2025., prvenstveno na etabliranim tržištima, i otvaranje 80 novih trgovina, uglavnom na tržištima u rastu.
Modni trgovac prethodno je izvijestio o sporom početku godine, ali je ukazao na godišnji porast prodaje u ožujku.
H&M se suočio s nekoliko uzastopnih kvartala slabe prodaje, jer se mučio smanjiti rastući jaz s konkurentom Zarom u vlasništvu Inditexa i odbiti povećanu konkurenciju jeftinijih trgovaca, poput Sheina i Temua.
Američke carine i slabo povjerenje potrošača ipak su postali prepreka za širi maloprodajni sektor, a Inditex je ranije ovog mjeseca zabilježio slabiju od očekivane kvartalnu prodaju i sporiji početak ljeta usred široke ekonomske neizvjesnosti.
Maloprodaja i roba široke potrošnje pojavili su se kao najproblematičniji sektor u Europi, prema novom izvješću odvjetničke tvrtke Weil, Gotshal & Manges LLP, koja je među pritiscima na industriju navela stroge uvjete kreditiranja, inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... troškova i slabiju potražnju potrošača.