Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Hrvatska turistička zajednica najavila je zaokret u turističkoj promidžbi

Hrvatska turistička zajednica najavila je zaokret u turističkoj promidžbi Hrvatske, ističući pritom tzv. premium segment. To jest goste koji više putuju i više troše i izvan ljetne sezone. Kakav je strateški plan? U što se namjerava ulagati? Kakvo je trenutačno stanje s rezervacijama i popunjenošću kapaciteta? Što očekivati na vrhuncu sezone? Može li nam nedostatak radne snage pomrsiti planove?

O tim i ostalim temama govore Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice SDŽ-a i Eduard Andrić, predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske.

Vladović je naglasila da su ovih dana Split i okolica bili u znaku Ultre.

Na festival je, prema riječima organizatora, došlo više od 140 tisuća posjetitelja, rekla je.

Dodala je kako je to lijep početak vrhunca sezone, nakon predsezone koja je za Splitsko-dalmatinsku županiju bila udarna priča.

Krenuli smo sa zaokretom prema cjelogodišnjem turizmu. Predsezona nam je bolja nego ikada. U lipnju je rast bio 6 posto, a u srpnju smo krenuli snažno i vjerujem da će tako ostati i do kraja, rekla je Vladović.

Gostu treba ponuditi autentične sadržaje

Istaknula je kako Hrvatska želi prije svega cjelogodišnje goste, želi održivi turizam.

– Nova strategija je plod onoga što lokalne turističke zajednice i Hrvatska turistička zajednica već rade. Splitsko-dalmatinska turistička zajednica već je napravila četverogodišnji plan, rekla je.

Ističe kako se gostu, osim sunca i mora, treba ponuditi i autentičnost te premium sadržaji. Oni, kako kaže, nisu nužno najskuplji, nego najoriginalniji.

– Naša turistička zajednica brendirat će dalmatinski način života. Prvi od projekata je brendiranje dalmatinske marende, brendirat ćemo objekte, tradicionalne fešte. Što više kulture, sporta, to nam je cilj za iduće godine, rekla je.

Bez kvalitetne radne snage nema kvalitetnog turizma

Andrić kaže kako je činjenica koja postoji već godinama, nedostatak radne snage.

– Ove je godine problem kulminirao. Nedostaje 15-20 tisuća radnika u turizmu. Radnici koji odrađuju ovu turističku sezonu preopterećeni su, dodaje.

Rekao je kako je problem s uvoznom radnom snagom to što ti ljudi u pravilu nisu stručni, loše govore hrvatski, ali i engleski.

– Hrvatska zaslužuje kvalitetan turizam i platno moćnog gosta. No bez kvalitetne radne snage ne možemo imati ni kvalitetan turizam, istaknuo je.

Andrić kaže kako nismo ništa učinili da zadržimo domaće radnike, a tu primarno misli na plaće.

– Najviše nedostaju konobari, recepcionari, sobarice, pomoćno osoblje u kuhinjama, čistačice, rekao je.

Vladović naglašava kako se taj problem najviše vidi upravo u Dalmaciji jer je ondje najviše gostiju i ima najviše objekata.

– Trebamo zadržati naše mlade u zemlji kako bi se školovali i radili kod nas. Ako nemamo cjelogodišnju priču, nego samo 3-4 mjeseca rada, to je neizvedivo, istaknula je.

Dalmacija ima problem što ima malo hotela pa turizam uvelike ovisi o privatnom smještaju, a to je onda teže kontrolirati rekla je Vladović.

Što se tiče cijena, Vladović je rekla kako je sve poskupilo, ali kako je poskupilo i u cijelom svijetu.

– Na žalost, postoje neopravdana podizanja cijena, no problem nije cijena već ako ne dobiješ kvalitetu za tu cijenu, zaključila je.

Izvor: vijesti.hrt.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno