Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mary Barra: General Motors će Vam omogućiti autonomnu vožnju vrlo brzo

Mary Barra imenovana je izvršnom direktoricom General Motors 2013. Samo četiri godine nakon što je kompanija izašla iz stečaja i okrenula se tržištu. Doživotna zaposlenica GM-u s 40-godišnjim stažem. Jedina žena koja je vodila veliku automobilsku kompaniju, upravlja izuzetno burnim razdobljem 115-godina starim proizvođačem automobila.

Sudjelovala je u prodaji europskih operacija 2017. Upravljala je kompanijom za vrijeme pandemije Covid 19. Posebno je bilo zahtjevna narušena komunikacija u lancima opskrbe tijekom navedenog razdoblja. Danas se bori za poziciju na tržištu električnih vozila – posao u kojem Tesla i kineske kompanije igraju vodeće uloge.

Prošla godina bila je odlična za General Motors. Prodaja je porasla 10%. Prilikom izrade plana za 2024. godinu, planirane brojke su značajno premašile očekivanja. Kompanija puno bolje upravlja troškovima.

Ipak, ulagači su I dalje skeptični prema strategiji koju provodi Mary Barra. Dionice su porasle za oko 3% u posljednjih pet godina. Sam indeks S&P 500 gdje su uvrštene je rastao 80%. GM trguje sa srednjim jednoznamenkastim umnoškom zarade. Ovo ga stavlja u red najjeftinijih velikih dionica na tržištu.

Barra je dala intervju za Barron’s u GM Global Technical Center u Michigan-u koji prenosimo u cijelosti.

2013., malo prije nego što ste postali CEO, rekli ste da je jedan od vaših ciljeva u kompaniji da “nema više loših automobila”. Jeli misija izvršena?

Mary Barra: Prije nego što sam imenovana izvršnom direktoricom, vodila sam globalni razvoj proizvoda. Bilo je razdoblje kada nismo imali najbolja vozila na cestama. Znala sam da imamo tim koji ih je sposoban proizvesti. Rekao sam glavnim inženjerima, ako vam nešto stoji na putu da napravite sjajno vozilo, recite mi da to riješimo. Sada imamo odličan portfelj električnih vozila i vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Dakle, nema više loših automobila! Ali toliko se toga promijenilo u proteklom desetljeću.

2015. godine smo počeli govoriti da ćemo u narednih pet godina vidjeti više promjena nego u prethodnih 50. I, čovječe – to je istina. Više od pet godina kasnije, promjene dolaze još bržim tempom.

Rekli smo da će postojati četiri područja koja će pokretati način na koji se ljudi kreću i kako će se oblikovati mobilnost. Jedan su bili pogonski sustavi, uključujući električna vozila. Druga je bila povezanost, pri čemu je vozilo postalo platforma. Treća je bila autonomija, a četvrta dijeljenje vozila. Tri od četiri su dogodila.

Dijeljenje automobila, ne toliko.

Za većinu ljudi automobil je ili najvažnija ili druga najvažnija kupnja koju obave u životu. Ljudi svoje automobile vide kao produžetak samih sebe. Nitko nikad ne vozi na pranje auto iz rent-a-car-a. Ljudi se slabo brinu o vozilima koja nisu njihova. Također, otkrili smo da kada smo isprobali model pretplate pod nazivom Book by Cadillac, ljudi su bili iznenađeni cijenom. Nisu zapravo bili svjesni koliko u trošku automobila sudjeluju osiguranje i održavanje. Covid je pojačao želju ljudi za vlastitim vozilima. Dakle, ta usluga nije pronašla tržišnu nišu, ali ostale tri – jesu.

Počnimo s električnim vozilima. Ja još vozim automobil star šest godina koji se pokreće na tradicionalna goriva.. Ipak dio tržišta se orjentirao na električna vozila. Rast prodaje usporava. Rekli ste da su električna vozila činila 7% tržišta 2023., a očekuje se 10% tijekom 2024. Predikcije su bile da će segment električnih vozila brže rasti. Jeste li zabrinuti?

Mary Barra: Rano prihvaćanje električnih vozila potaknuli su ljudi koji su željeli novu tehnologiju ili su pokušavali učiniti pravu stvar iz klimatske perspektive. Prije otprilike 18 mjeseci bila sam na konferenciji u Los Angelesu s 1000 ljudi u prostoriji. Pitala sam, koliko vas posjeduje električno vozilo? Ruke su gotovo svima bile podignute. Onda sam se pitala, koliko vas posjeduje samo električno vozilo? Samo je jedna ruka ostala podignuta. Za mnoge rane korisnike ovo je bio drugi ili treći automobil. Posljednjih godina postalo je dostupno više modela električnih vozila. Ipak, mnoga vozila nisu zadovoljila potrebe kupaca. Kupac želi domet od 500 kilometara između punjenja.

Je li problem oko dometa prepreka većoj prodaji električnih automobila?

Postoje tri barijere. Jedan je domet, prva generacija električnih vozila nije imala adekvatan domet. Također, bili su skupi: Druga prepreka je trošak. Većina vozila prodanih u najpopularnijim segmentima auto tržišta je u rasponu od 40.000 dolara. Malo je električnih vozila po toj cijeni. Treće, da biste povećali volumen, trebate doći do kupaca koji posjeduju samo jedno vozilo ili je spreman posjedovati dva električna vozila.

Što General Motors radi po tim pitanjima?

Počeli smo ulagati u našu baterijsku platformu Ultium 2018. Suočili smo se nešto sporijim razvojem. Imali smo izazova prošle godine s proizvodnjom modula, ali to je iza nas. Do sredine godine neću morati brojati module svaki tjedan kao sada. Imat ćemo širok raspon električnih vozila, uključujući luksuzna vozila kao što su Cadillac EV, i pristupačna vozila iz Chevyja, te Equinox i Blazer EV. A za nešto više od godinu dana imat ćemo novi Bolt baziran na Ultiumu, koji će biti još pristupačniji. Imat ćemo Hummer EV i Silverado EV.

Mary Barra CEO u General Motors
Mary Barra CEO u General Motors

Koliki će domet imati?

Oko 500 kilometara između punjenja. Za električne pickup kamione, nećete morati odustati od vuče ili korisnog tereta. Imat ćemo pravi asortiman, u širokom rasponu cijena, a punjenje će biti bolje iz kvartala u kvartal. Prije više od dvije godine Kongres je usvojio zakon o infrastrukturi. Prva subvencionirana punionica pojavila se na mreži u prosincu.

Također ste postigli dogovor s Teslom da njihove Superchargere učinite dostupnima GM-ovim električnim vozilima.

To je preko noći udvostručilo broj dostupnih punjača za naše automobile. Vidjet ćete da domet postaje manji problem. Bit će pristupačnijih električnih vozila. Ovo će biti godina sporijeg rasta, ali nikada nismo mislili da će ovaj posao biti linearan.

Na posljednjem GM-ovom forumu o poslovanju kompanije, rekli ste da kompanija razmišlja o ponovnom pokretanju hibrida kao prijelaznog rješenja u procesu prebacivanja u potpunosti na električna vozila. Zašto ta promjena strategije?

Mary Barra: Ponovno ćemo prodavati hibride u Sjevernoj Americi. Ipak, nismo objavili još vremenski period kada će se to desiti. U 2018. smo imali nekoliko hibrida, a prodaja je padala. Potrebna su vam dva pogonska sustava, što povećava troškove. Htjeli smo prijeći na električna vozila što je brže moguće.
U Kini smo postavili hibride; tamošnje regulatorno okruženje je to zahtijevalo. Mislili smo da bi hibridi mogli igrati ulogu u osiguravanju ispunjavanja propisa i ovdje. Ali ostajemo predani tome da sva laka vozila dovedu do nulte emisije do 2035. Zato smo uložili u Ultium i zagovarali smo infrastrukturu za punjenje.

Kada se spomenu autonomni modeli, razvili ste Super Cruise, platformu za pomoć vozačima u nekim GM automobilima, koji omogućuje vožnju bez ruku na određenim autocestama. Tu je i Cruise, vaš robotaxi. Što ovdje još slijedi?

Pokrenuli smo Super Cruise 2017. Da smo mogli uticati na dinamiku, sigurno bi ga uveli još brže. Ali bila je to nova tehnologija i morali smo biti sigurni da je ispravna. Upravo smo udvostručili broj prijeđenih kilometara autonomnom vožnjom na 750.000. Ja to koristim. Volim to. Ono što nas je usporilo je manjak čipova. Ako smo čekali da opremimo vozila Super Cruiseom, ne bismo ih mogli isporučiti. Dakle, nismo tako daleko otišli u razvoju koliko smo htjeli. Ali još uvijek imamo savršen plan da ga stavimo u mnoge modele. Uklonili smo goleme troškove iz Super Cruisea. Praveći ga još boljim I korisnijim. Oplemenili smo ga automatskom promjenom trake, prilagodbe za vuču i dodali više prijeđenih kilometara.

Hoću li moći čitati novine dok vozilo samo “vozi”?

Moći ćete pogledati film ili zadrijemati. Ili čitati vaš portal. Zamislite da svakodnevno putujete na posao oko 20 minuta ili više. Pogledate svoju jutarnju e-poštu i poruke, pregledate društvene mreže, prije nego što stignete u ured? I dalje vjerujem da će ljudi htjeti voziti jer je vožnja zabavna. Ali postoje trenuci kada nije zabavno. Ako vas vozilo može dovesti kamo idete i možete raditi nešto drugo, to vas samo čini produktivnijim.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno