Njemački potrošači sve manje posežu za pivom. Prema riječima iz pivovare Veltins, prodaja je u prvih pet mjeseci ove godine pala za čak 6,8 posto – pad koji, kako kažu, ima povijesne razmjere.
“Tržište piva trenutno slabi u mjeri kakvu nismo vidjeli od ponovnog ujedinjenja Njemačke”, izjavio je Rainer Emig, direktor prodaje u Veltinsu.
U razdoblju od siječnja do svibnja prodano je oko 2,3 milijuna hektolitara manje piva nego u istom razdoblju prošle godine. Taj je pad gotovo dvostruko veći od uobičajenog godišnjeg smanjenja.
Zabrinjavajuće je i to što je tržište piva slabije čak i u usporedbi s pandemijskom 2021. godinom, kada su zbog zatvorenih lokala očekivano bili loši rezultati. Pivovare, kako se čini, ovaj će veliki udarac teško nadoknaditi do kraja godine.
“Sunčano, toplo i suho vrijeme u prvoj polovici godine zapravo je trebalo pomoći pivarima i ugostiteljima”, rekao je Volker Kuhl, direktor jedne od pivovara. “Ali nije. Ljudi su i dalje stezali remen“, dodao je.
Procjenjuje se da bi se negativan trend mogao preokrenuti tek do 2026. godine. Mnoge se pivovare pokušavaju prilagoditi tržištu nudeći bezalkoholne proizvode, no konkurencija u tom segmentu je iznimno jaka.
“Bezalkoholna piva su, u najboljem slučaju, samo flaster koji ublažava bol. Ona nisu spas u krizi”, zaključuje Kuhl.