Subota, 20 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Virtualni svijet mladima postaje važniji od stvarnog

Još uvijek je teško shvatiti da je sadašnjoj djeci virtualni svijet skoro pa jednako važan (a nekima je možda i važniji) u odnosu na stvarni svijet. Za njih je od velike važnosti što rade online, odnosno što objavljuju putem interneta, koliko lajkova i komentara imaju njihove objave, koliko ih ljudi prati, a ono što je starijima također teško shvatiti jest da je mladima iznimno važno kako se odijevaju i što nose u virtualnom svijetu, odnosno videoigrama.

Brojni su takvi virtualni svjetovi poput Robloxa, Fortnitea i brojnih drugih besplatni za igranje. U njima se troše stotine milijuna dolara za različite virtualne dodatke – npr. neko novo oružje u Fortniteu ili čizme u Robloxu mogu stajati 5 do 10 dolara.

Takva virtualna ekonomija za roditelje je novitet i nepoznanica, no činjenica je kako se na nju moraju naviknuti. Prema priči The Wall Street Journala, čiji su novinari razgovarali s nekim obiteljima s mlađom djecom, mnogi maloljetnici više niti ne traže papirnati novac. Često ne ćele ni klasične igračke i fizičke stvari. Umjesto toga, njima je važnija digitalna odjeća i nekakve stvari u virtualnom svijetu. Tako od roditelja traže da im kupuju virtualne valute koje onda mogu trošiti u Robloxu, Fortniteu i drugim igrama i virtualnim svjetovima.

Novac u online svijetu

A koliki se novac okreće u tom virtualnom svijetu? Najbolji je primjer Roblox koji je prošle godine ostvario prihode od skoro 2 milijarde dolara. Većinom od prodaje svoje virtualne valute Robux, prenosi Zimo.

Prema istraživanju Forrester Researcha, prošle godine djeca starosti između 12 i 17 godina mjesečno su online trošila 92 dolara, dvostruko više nego prije dvije godine. Većinu novca potrošili su na virtualne stvari, a tek nakon toga na odjeću (fizičku, ne virtualnu).

Paralelno s takvim načinom potrošnje u virtualnom svijetu, mijenja se i način oglašavanja, barem onaj usmjeren prema mladima. Naime, oglašavanje se u takvim virtualnim svjetovima više ne svodi samo na prikazivanje reklama u obliku statičnih ili videooglasa. Sada već velike kompanije postaju aktivan dio metaversa, odnosno igara poput Robloxa u kojima nude svoje proizvode.

Nikeland
Nikeland

Npr. Nike je pokrenuo vlastiti virtualni svijet Nikeland. U tom svijetu korisnici za igranje igara dobivaju virtualne novčiće koje također mogu potrošiti u virtualnom svijetu za kupovinu npr. digitalnih tenisica. Čini se, dakle, da je dijelu mladih zaista važniji način na koji se predstavljaju, odnosno što “nose” u virtualnom nego u stvarnom svijetu i zato sve više njih za džeparac, umjesto pravog novca, traži virtualne valute koje mogu trošiti u igrama i drugim online svjetovima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno