Utorak, 3 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Volvo započeo testiranje kamiona s pogonom na vodik

Volvo Trucks priopćio je u ponedjeljak da je počeo testirati vozila koja koriste “gorivne ćelije na vodik”, a švedska kompanija tvrdi da bi se njihov domet mogao proširiti na čak 1000 kilometara.

U priopćenju kompanije Volvo Trucks sa sjedištem u Göteborgu rečeno je da će punjenje goriva u vozila trajati manje od 15 minuta. Pilot proizvodi za kupce trebali bi započeti u sljedećih nekoliko godina, a komercijalizacija je “planirana za drugi dio ovog desetljeća”.

“Električni kamioni s pogonom na vodik bit će posebno prikladni za velike udaljenosti i teške, energetski zahtjevne zadatke”, rekao je Roger Alm, predsjednik Volvo Trucksa.

Uz vozila s vodikovim gorivnim ćelijama, Volvo Trucks — koji je dio Volvo grupe — također je razvio i kamione na baterije, piše CNBC.

Elektrifikacija teških kamiona na duge relacije postavlja svoj jedinstveni skup izazova. Globalna prognoza Međunarodne energetske agencije za 2021. opisuje prijevoz na duge relacije kao potrebu za “naprednim tehnologijama za punjenje velike snage i/ili velike baterije”.

Konkurencija unutar sektora porasla je posljednjih godina. Fokus Volvo Trucksa na tehnologije nulte emisije dovest će ga u konkurenciju s kompanijama kao što su Tesla i Daimler Truck, koji razvijaju električne kamione.

Poput Volvo Trucksa, Daimler Truck se usredotočuje na vozila na električni pogon i vozila na vodik.

U prošlogodišnjem intervjuu za CNBC Martin Daum, predsjednik upravnog odbora Daimler Trucka, upitan je o raspravi između baterijsko-električnih i vodikovih gorivnih ćelija.

“Idemo na obje varijante jer obje … imaju smisla”, odgovorio je, prije nego što je objasnio kako bi različite tehnologije bile prikladne u različitim scenarijima.

“Općenito, možete reći: ako idete u gradsku dostavu gdje vam je potrebna manja količina energije, možete puniti u skladištu preko noći, onda je sigurno bolje ići na baterije”, rekao je.

“Ali u trenutku kada ste na putu, u trenutku kada krenete iz Stockholma u Barcelonu… po mom mišljenju, trebate nešto čime možete bolje transportirati i gdje što možete bolje napuniti, a to je u konačnici H2”.

“Još nismo presudili, ali mislim da je previše rizično za kompanije naše veličine koristiti samo jednu tehnologiju”.

Iako u nekim krugovima postoji uzbuđenje oko potencijala vozila na vodik, postoje prepreke kada je u pitanju proširenje sektora, što je u ponedjeljak priznao i Volvo Trucks.

Ukazali su na izazove uključujući “opskrbu velikih razmjera zelenog vodika“, kao i “činjenicu da se infrastruktura za punjenje goriva za teška vozila tek treba razviti”.

Opisan kao “svestrani nositelj energije”, vodik ima raznolik raspon primjena te se može primijeniti u širokom rasponu industrija.

Može se proizvesti na više načina. Jedna metoda uključuje korištenje elektrolize, s električnom strujom koja cijepa vodu na kisik i vodik.

Ako električna energija koja se koristi u ovom procesu dolazi iz obnovljivih izvora kao što su vjetar ili solarna energija, neki je nazivaju “zelenim” ili “obnovljivim” vodikom. Danas se velika većina proizvodnje vodika temelji na fosilnim gorivima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno