Njemački industrijski div Thyssenkrupp je predstavio sveobuhvatan plan restrukturiranja, koji uključuje izdvajanje pojedinih tvrtki unutar grupe i prodaju vlasničkih udjela vanjskim investitorima.
Ovaj potez izazvao je zabrinutost među investitorima zbog mogućeg daljnjeg gubitka radnih mjesta i potencijalnog kolapsa tvrtke koja je nekoć bila simbol njemačke industrijske moći.
Thyssenkrupp se posljednjih godina suočava s dubokom krizom: visoki troškovi poslovanja u Njemačkoj, pad cijena proizvoda te žestoka konkurencija iz Azije snažno su pogodili njegovu čeličnu industriju, izvještavaju strane agencije.
Konglomerat s poviješću koja seže u rani 19. stoljeće već je najavio masovna otpuštanja u svojoj čeličnoj jedinici, a sada ide korak dalje. Plan predviđa postupnu transformaciju svih poslovnih jedinica – od proizvodnje automobilskih dijelova do zelenih tehnologija – u neovisne tvrtke, u koje bi mogli ući vanjski investitori.
Time bi Thyssenkrupp bio preoblikovan u holding društvo, koje bi zadržalo kontrolne udjele u izdvojenim kompanijama.
Izvršni direktor Miguel Lopez izjavio je kako će ovi planovi, koji će biti predstavljeni nadzornom odboru do kraja rujna, omogućiti grupi da “nastavi odabranim putem”. „Neovisnost naših poslovnih jedinica povećat će operativnu fleksibilnost, ojačati investicijske planove, odgovornost za ostvarivanje dobiti i poboljšati transparentnost za investitore“, naglasio je.
Tvrtka je već poduzela prve korake u tom smjeru – prodala je manjinski udio u Thyssenkrupp Marine Systemsu te planira osnovati zajedničko poduzeće za čeličnu diviziju s češkim milijarderom Danielom Křetínským.
Investitori su pozitivno reagirali na najave, pa su dionice Thyssenkruppa u poslijepodnevnom trgovanju na Frankfurtskoj burzi porasle za više od osam posto.
Ipak, dio analitičara i medija upozorava na ozbiljne posljedice. „Njemačka industrijska ikona suočava se s ukidanjem, a tisuće radnih mjesta su u opasnosti“, izvijestio je Bild, navodeći da će se broj zaposlenika u sjedištu kompanije u Essenu smanjiti s 500 na svega 100. Iz Thyssenkruppa nisu željeli komentirati ove informacije.