Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako Coca-Cola, Netflix i Amazon uče iz neuspjeha

Zašto toliko uspješnih poslovnih lidera potiče svoje kompanije i kolege da naprave više pogrešaka i prihvate neuspjeh?

Odmah nakon što je postao glavni izvršni direktor Coca-Cole Co., James Quincey pozvao je menadžere da nadiđu strah od neuspjeha. Navedeni strah je pratio tvrtku od fijaska “Nove Coca-Cole” prije mnogo godina. Ako ne griješimo”, inzistirao je, “ne trudimo se dovoljno“.

Dok je njegova tvrtka uživala neusporediv uspjeh sa svojim pretplatnicima, glavni izvršni direktor Netflixa Reed Hastings brinuo se da njegova nevjerojatno vrijedna streaming usluga ima previše hit emisija. S drruge strane da ne prihvataju dovoljno novih sadržaja. “Naš omjer pogodaka je trenutno previsok”, rekao je na tehnološkoj konferenciji. “Moramo preuzeti više rizika…da bismo isprobali više ludih stvari… trebali bismo imati višu stopu otkazivanja općenito.”

Čak i glavni izvršni direktor Amazona Jeff Bezos, vjerojatno najuspješniji poduzetnik na svijetu, izravno tvrdi da su rast i inovacije njegove tvrtke izgrađeni na njezinim neuspjesima. “Ako ćete prihvatiti hrabre oklade, to će biti eksperimenti”, objasnio je nedugo nakon što je Amazon kupio Whole Foods. “A ako su to eksperimenti, ne znate unaprijed hoće li uspjeti. Eksperimenti su po svojoj prirodi skloni neuspjehu. Ali nekoliko velikih uspjeha kompenzira desetke i desetke stvari koje nisu uspjele.”

Poruke ovih glavnih izvršnih direktora jednako je lako razumjeti koliko ju je većini nas teško provesti u praksi. Mnogo poslovnih lidera i mnoge organizacije zastupaju vrline inovativnosti i kreativnosti. Ipak, mnogi od istih vođa i organizacija žive u strahu od pogrešaka, pogrešnih koraka i razočaranja – zbog čega imaju tako malo inovativnosti i kreativnosti. Ako niste spremni na neuspjeh, niste spremni učiti. I ako ljudi i organizacije ne uspiju nastaviti učiti tako brzo kako se svijet mijenja, nikada neće nastaviti rasti i razvijati se.

Potvrda o “neuspjehu”

Dakle, koji je pravi način da pogriješite? Postoje li tehnike koje omogućuju organizacijama i pojedincima da prihvate potrebnu vezu između malih neuspjeha i velikih uspjeha? Smith College, škola za žene u zapadnom Massachusettsu, stvorila je program pod nazivom “Failing Well”. Cilj prgrama je bio obrazovati učenike što bismo svi trebali naučiti. “Ono što pokušavamo naučiti je da neuspjeh nije greška već značajka učenja.”, objasnila je Rachel Simmons. Ona vodi inicijativu, u nedavnom članku New York Timesa. Doista, kada studenti upišu njezin program, dobivaju Potvrdu o neuspjehu. U potvrdi se izjavljuje da su “ovim ovlašteni zeznuti ili ne uspjeti” u vezi, projektu, testu ili bilo kojoj drugoj inicijativi koja se čini iznimno važnom. Također se navodi da će “i dalje biti potpuno vrijedno, potpuno izvrsno ljudsko biće”. Učenici koji su spremni podnijeti neuspjeh manje su krhki i odvažniji su od onih koji očekuju savršenstvo i besprijekornu izvedbu.

Svaki neuspjeh je put za uspjeh; ilustracija
Nema učenja bez neuspjeha, nema uspjeha bez neuspjeha

Dva izazova su pred izvršnim direktorima

To je lekcija koju vrijedi primijeniti i na posao. Patrick Doyle, glavni izvršni direktor Domino’s Pizze od 2010. godine. Poznat je po tome što je imao najuspješnije sedmogodišnje upravljanje kompanijom, te se izdvajao od ostalih. Ali svi trijumfi njegove tvrtke, inzistira, temelje se na njezinoj spremnosti da se suoči s vjerojatnošću pogrešaka i pogrešnih koraka. U prezentaciji ostalim izvršnim direktorima, Doyle je opisao dva velika izazova koji stoje na putu tvrtkama i pojedincima da budu iskreniji u pogledu neuspjeha. Prvi je izazov, kaže, ono što on naziva “pristranost propusta” – stvarnost da većina ljudi s novom idejom odluči ne slijediti tu ideju jer ako nešto pokušaju, a ne uspije, neuspjeh bi mogao naštetiti njihovoj karijeri. Drugi izazov je prevladati ono što on naziva “odbojnost prema gubitku” – sklonost da ljudi igraju da ne izgube, a ne da igraju na pobjedu, jer za većinu nas “bol gubitka je dvostruko veća od užitka pobjede”.

Davanje “dozvole za neuspjeh daje energiju”, objašnjava Doyle, i nužan uvjet za uspjeh – zbog čega je svoju prezentaciju, uz isprike filmu Apollo 13, nazvao “Neuspjeh je opcija”. A to je možda najvažnija lekcija od svega. Samo pitajte Reeda Hastingsa, Jeffa Bezosa ili glavnog izvršnog direktora Coca-Cole: Nema učenja bez neuspjeha, nema uspjeha bez neuspjeha.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno