Trenutno se tržište suočava s padom vrijednosti dionica, sami znamo da kriptovalute nisu imale niže vrijednosti posljednjih pet godina, a pod pritiskom najava recesije poduzetnici bježe u smjeru „skrivanja“ novca u manje profitabilne, ali sigurne investicije.
Kao rezultat makroekonomske situacije, sve je teže i pokretačima poslovnih ideja skupiti kapital inestitora za pokretanje novoosnovanih kompanija. Ipak, tržište kapitalaTržište kapitala (engl. capital market), u užem smislu pr... je i dalje poprilično aktivno, postoji jako puno poduzetnika s viškom likvidnosti – trebate ih uvjeriti da Vaše poduzeće prolazi ovih 9 testova, te da je Vaš startup „sigurno ulaganje“.
Jeste li na atraktivnom tržištu?
Kao osoba koja je odgovorna za pokretanje posla i uspjeh na tržištu, morate prezentirati da je tržište na kojem se nalazite, dovoljno veliko, da brzo raste, te da generira visoke profite.
Hoće li industrija postati atraktivnija u budućnosti?
Management firme koja traži ulaganja mora uvjeriti ulagače da će industrija u koju se ulaže novac ostati atraktivna (zadržati postojeće profitne marže) ili će postati atraktivna u budućnosti (značajno će se povećati potražnja, što će omogućiti rast profitne marže).
Zauzima li vaša kompanija lidersku poziciju u industriji?
Kompanije koje zauzimaju lidersku poziciju ili imaju tržišne mogućnosti da će istu zauzeti definitivno će prikupljanje kapitala ići na jednostavniji način. Ukoliko niste na liderskoj poziciji potencijalne investitore zanima osvajate li tržište brže od konkurenata i posjeduje li vaša kompanija komparativne prednosti.
Povećava li vaša kompanija tržišni udio?
Dok se potonji argument temelji na špekulacijama, vaša kompanija može pokazati da tržišni udio raste brže od industrije, što je jako dobar znak.
Ako tržišni udio raste, imate li lojalne kupce?
Ako kupci nastave kupovati od vaše tvrtke, ulagači će zaključiti da su vaši kupci zadovoljni vašom uslugom i vašom sposobnošću da ponudite nove proizvode. Da biste to dokazali, morate pratiti koliko imate lojalne kupce i koliko kupuju tijekom vremena – njihovu ovisnost o vašem brendu.
Prilagođava li se vaša kompanija agresivnoj konkurenciji?
Kako bi postigla visoku ovisnost kupaca o brendu, kompanija mora kupcima ponuditi veću vrijednost vašeg proizvoda ili usluge od konkurenata.
Ulažete li sredstva za novi rast?
Ulagači žele znati priprema li vaša kompanija novu liniju proizvoda ili usluga koja će Vas difercirati od konkurencije, kako bi mogli ostati nedodirljivi za konkurente, te zadržati ili povećati volumen prodaje.
Što se događa s prihodima i novčanim tokom Vaše kompanije?
Ulagači postaju mnogo uzbuđeniji oko ulaganja ako vaša kompanija brzo raste i generira pozitivan novčani tok. Ako ne, morat ćete razviti uvjerljiv plan kako će vaša kompanija brzo rasti i generirati pozitivan novčani tok.
Nadmašuje li vaša kompanija redovito planirane podatke?
Konačno, investitori se radije „klade“ na kompanije koje postavljaju ambiciozne ciljeve i ostvaruju ih. U tu svrhu trebali biste jasno definirati kvartalne ciljeve za rast prihoda, kontakte s novim kupcima, pozitivan novčani tok i druge važne mjere.
Autor: uredništvo Financa.ba
Prilikom preuzimanja ovog članka obvezno navesti financa.ba kao izvor i poveznicu (link) na članak.