Konzorcij predvođen tvrtkom Webuild odabran je za realizaciju projekta izgradnje novog lukobrana (umjetne barijere koja će štititi obalu) u luci Genova, u sjevernoj Italiji, vrijedan 928 milijuna eura. U konzorciju su Webuild, Fincantieri Infrastructure Opere Marittime, Foncosit i Sidra, a investitor je Lučka uprava Zapadnog Ligurskog mora.
Projekt izgradnje đenoveškog lukobrana opisuje se kao “najveća obnova lučke infrastrukture na ligurskoj obali u posljednjih 25 godina” i omogućit će luci da primi najveće kontejnerske brodove, poboljšavajući njezinu konkurentnost,prenosi tockanai.
Novi lukobran smješten je otprilike 450 metara iza postojećeg, a njegova izgradnja osigurat će širok manevarski bazen za kontejnerske brodove duljine do 400-450 metara – dvostruko veće od plovila koje luka trenutno može primiti.
Faza A projekta obuhvaća ugradnju oko sedam milijuna tona stijene – na dubini podmorja do 50 metara – za temelje lukobrana. Sam lukobran će se sastojati od stotinjak prefabriciranih armiranobetonskih kesona.
“Kesoni će biti visoki do 33 metra, široki 35 metara i dugački 67 metara, a svaki će biti jednak zgradi od 10 katova”, navodi Webuild. “Infrastruktura će biti poboljšana inovativnom tehnologijom, tehnikama gradnje i karakteristikama održivosti uz primjenu načela kružnog gospodarstva, uključujući oporavak, ponovnu uporabu i transformaciju iskopanog materijala.”
Izgradnjom lukobrana, koju sufinancira talijanska vlada, Luka Genova će “ojačati svoju stratešku ulogu unutar Rajnsko-alpskog koridora transeuropske prometne mreže (TEN-T)”.
Konkurentnosti Luke Genova doprinijet će i nova brza željeznička pruga koja se trenutno gradi na Rajnsko-alpskom koridoru. Željeznička linija Terzo Valico dio Giovi-Genova Junction, vrijedna 6,9 milijardi eura, povezat će Liguriju s Lombardijom i poboljšati logističke veze između Genove i europske TEN-T mreže do Rotterdama.