Elon Musk, novi vlasnik Twittera, okrivio je “aktivističke skupine koje vrše pritisak na oglašivače” za “veliki pad prihoda Twittera“. Istovremeno, tvrtka sveobuhvatno smanjuje broj radnih mjesta u nastojanju da uštedi novac.
Milijarder, vlasnik Tesle, tweetao je da “aktivisti” koji izražavaju zabrinutost oko toga kako se Twitter moderira “pokušavaju uništiti slobodu govora u Americi“, prenosi BBC.
Izjava dolazi nakon što je Twitter u petak ukinuo radna mjesta diljem svijeta.
Izvješća su sugerirala da su tisuće zaposlenika izgubile posao.
Yoel Roth, čelnik tvrtke za sigurnost i integritet, potvrdio je u nizu tweetova da je “otprilike 50% Twitterove radne snage otpušteno u cijeloj tvrtki.”
Dodao je da većina od više od 2000 moderatora sadržaja “koji rade na prvom pregledu nisu bili pogođeni” rezovima.
Elon Musk opravdava otpuštanje
Elon Musk je objavio vlastite komentare, rekavši da nije imao izbora u odnosu na ono što je nazvao Twitterovim “smanjenjem radne snage”. Tvrtka je navodnogubila 4 milijuna dolara dnevno.
Inzistirao je da se svima koji ostanu bez posla ponudi tri mjeseca otpremnine, “što je 50 posto više od zakonske obveze“.
Govoreći o temi moderiranja sadržaja, rekao je kako je Twitterova “snažna predanost” ostala “apsolutno nepromijenjena”.
Grupe za sigurnost na internetu i aktivisti izrazili su zabrinutost zbog planova gospodina Muska da ublaži moderiranje sadržaja. Posebna je zabrinutost da će poništiti trajne zabrane Twittera koje su dane kontroverznim osobama, uključujući bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa.
U internoj e-poruci poslanoj osoblju ranije u petak navodi se da su masovna otpuštanja radnih mjesta “nažalost neophodna kako bi se osigurao napredak tvrtke”.
Otkaz mailom i putem platformi
Osoblje je na Twitteru potvrdilo da su bili odjavljeni s radnih prijenosnih računala i Slacka, sustava za razmjenu poruka.
Mnogi zaposlenici otkrili su da su bili smijenjeni u objavama na platformi. Rezovi su se proširili cijelim svijetom i pogodili odjele u rasponu od marketinga do inženjeringa.
Uključivali su zaposlenike za komunikacije, moderiranje sadržaja i razvoj proizvoda.
Pojavila se info da je tim za istraživanje načina na koji Twitter koristi algoritme također otpušten. Ali to je kasnije opovrgnuto.
Twitter živi od oglašavanja, a oglašivači odlaze
Gotovo sav prihod Twittera trenutno dolazi od oglašavanja, a Volkswagen je među brandovima koje su se prestale oglašavati otkako je Elon Musk kupio tvrtku društvenih medija.
“Pažljivo pratimo situaciju i odlučit ćemo o sljedećim koracima ovisno o njenom razvoju“, rekao je najveći europski proizvođač automobila.
U četvrtak je proizvođač hrane General Mills, koji posjeduje brendove uključujući Cheerios i Lucky Charms, učinio isto.
Rečeno je da nastavlja pratiti “novi smjer” tvrtke društvenih medija i želi “procijeniti [njegove] marketinške troškove”.
Ostali brendovi koji su pauzirali plaćene aktivnosti na platformi uključuju automobilske tvrtke General Motors i Audi te farmaceutski div Pfizer.
Musk je tražio načine za smanjenje troškova i zaradu na različite načine od platforme, uključujući planove za naplatu mjesečne pretplate za korisnike koji će biti verificirani na platformi.
Kolektivna tužba zbog otkaza koje je proveo Elon Musk
Također je predložio da oni koji plaćaju mjesečnu naknadu od 8 dolara dobiju pojačan broj Tweetova u odgovorima, spominjanjima i pretraživanjima. To je izazvalo kritike nekih ljudi na Twitteru da on stvara dvoslojni sustav koji bi pogodovao onima koji su spremni platiti.
Zaposlenici Twittera podnijeli su kolektivnu tužbu u četvrtak. Tvrde da je tvrtka napravila velika smanjenja broja radnih mjesta bez prethodne obavijesti od 60 dana. To je u suprotnosti sa saveznim i kalifornijskim zakonom.
U tužbi je također zatraženo od saveznog suda u San Franciscu da naredi Twitteru da ne traži od otpuštenih zaposlenika da potpišu dokumente kojima se odriču svojih prava.
Shannon Liss-Riordan, odvjetnica koja koordinira slučaj, rekla je: “Podnijeli smo ovu saveznu tužbu kako bismo osigurali da Twitter bude odgovoran za naše zakone i kako bismo pomogli zaposlenicima Twittera pomažući im da razumiju svoja prava.”