BlackBerry je nekoć bio na vrhu tržišta pametnih telefona. Prema Comscoreu, 2010. godine gotovo polovica pretplatnika pametnih telefona u SAD-u koristila je BlackBerryje.
Telefoni su bili dobro poznati po tome što imaju taktilnu tipkovnicu. A uz BlackBerryjevu naprednu kibernetičku sigurnost favorizirani su među tvrtkama i vladama.
Ali nakon što su njihovi telefoni pali u nemilost korisnika, BlackBerry je promijenio svoj smjer, noseći sa sobom neke od kamena temeljaca poslovanja, piše CNBC.
Nakon nekoliko godina, shvatili smo da nikad nećemo povećati prodaju – a tu su količine u igri. I tako smo napravili ključni pomak u tvrtku koja se bavi samo softverom i usredotočili smo se na sigurnost i kibernetiku i slične stvari.
John Chen, CEO BlackBerryja
Iako je prestao proizvoditi telefone, nije otišao daleko od industrije
“BlackBerry trenutno ima dvije glavne poslovne jedinice, poslovnu jedinicu za kibernetičku sigurnost i poslovnu jedinicu za IoT unutar poslovne jedinice za kibernetičku sigurnost.” rekao je Charles Eagen, glavni tehnološki direktor BlackBerryja.
Njegova jedinica za kibernetičku sigurnost usredotočena je na osiguranje stvari kao što su aplikacije za pametne telefone i web stranice za mobilno bankarstvo. Njegova IoT jedinica usredotočena je na komunikaciju tehnologije unutar povezanih i autonomnih automobila.
Sada imamo lavovski udio ugrađenog softvera u većini automobila.
John Chen, CEO BlackBerryja
BlackBerryjeva tehnologija nalazi se u otprilike 215 milijuna automobila i ova strana BlackBerryja, prema izjavama iz tvrtke, nastavlja rasti.
Ako pogledamo samu priliku u industriji, naše je očekivanje da će se industrija automobilskog softvera, od 2020. do 2030., otprilike utrostručiti u veličini.
Luke Junk, viši analitičar u Bairdu
Međutim, BlackBerry se suočava s konkurencijom u industriji kibernetičke sigurnost. U 2021. njegov je prihod od kibernetičke sigurnosti iznosio 500 milijuna dolara.
“Mislim da će tvrtka dosegnuti vjerojatno niži vrhunac nego što je to bilo prije. Ipak, imati će održiviju putanju rasta i potencijalno profitabilniju budućnost što se temelji na postotcima marže”, rekao je Junk.