Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Hyundai do 2030. među 3 svjetska proizvođača električnih vozila

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor Company pojačava svoje proizvodne mogućnosti s ciljem da do 2030. godine postanu jedan od tri najveća svjetska proizvođača električnih vozila.

Ovaj proizvođač automobila puno ulaže u istraživanje i razvoj, izgradnju novih tvornica i platformi, kao i širenje linija električnih vozila i proizvodnih kapaciteta.

Sada razvijamo još dvije platforme i to će nam omogućiti da imamo 18 modela do 2030. I namjeravamo postići 2 milijuna električnih vozila prodaje godišnje oko 2030.

Jaehoon Chang, izvršni direktor Hyundai Motor Company

Njegova EV trenutno se razvijaju na naprednoj EV platformi, Hyundai Electric Global Modular Platform (E-GMP). Crossover SUV Ioniq 5 iz 2021. bio je prvi model u Hyundaijevoj pod-brandu Ioniq usmjerenom na EV koji je razvijen na E-GMP-u. Hyundai je nakon toga lansirao model Ioniq 6 sedan 2022. EV platforma povećava proizvodnju budućih modela i smanjuje troškove razvoja i proizvodnje.

“Važno je da imamo namjensku EV platformu. Naša EV platforma, koja je E-GMP, snažan je pokretač koji osigurava performanse, pouzdanost i iskoristivost EV-a. Mislim da je ovo vrlo snažan pokretač i za budućnost,” rekao je Chang.

Hyundai 2025. planira predstaviti vozila na temelju svoje dvije nove EV platforme, eM i eS. Očekuje se da će ove platforme dovesti do učinkovitijeg razvoja vozila i većeg smanjenja troškova, piše CNBC.

Hyundai Motor Group, čiji brandovi uključuju Hyundai, Kia i Genesis, zauzela je šesto mjesto na SNE Research globalnoj ljestvici prodaje električnih vozila za 2022. Isporučila je 510.000 EV jedinica prošle godine. Što je 40,9% više nego 2021., prema SNE Research. Prvo mjesto pripalo je kineskom BYD-u, koji je isporučio 1,87 milijuna jedinica, a slijedi ga Tesla s 1,31 milijun jedinica. Njemački Volkswagen i kineski Geely zauzeli su četvrto, odnosno peto mjesto.

Tijekom posljednje tri godine naš EBIT raste 50% svake godine. To uglavnom pokreću naši proizvodi, posebno Ioniq 5 i Ioniq 6, koje kupci jako dobro percipiraju… Možemo nastaviti rast. Imamo još jedno električno vozilo, Ioniq 7, najveći SUV, u planu za sljedeću godinu. Ovo je, dakle, kratkoročna perspektiva onoga što radimo.

Jaehoon Chang

Poticanje rasta

Nekoć posrnuli brand, Hyundai Motor Group tiho je došao iza moćnih Toyote i Volkswagena i postao treći najveći svjetski proizvođač automobila po prodaji 2022. Hyundai i Kia globalno su prodali ukupno 6,85 milijuna vozila prošle godine. To je 2,7% više nego godinu prije. Toyota je prodala gotovo 10,5 milijuna jedinica dok je Volkswagen prodao oko 8,26 milijuna jedinica.

Hyundai je izvijestio o povećanju neto dobiti od 92% na godišnjoj razini u prvom tromjesečju 2023. Povećanje je uglavnom potaknuto SAD-om i Europom

Neto dobit iznosila je 3,42 bilijuna wona (2,56 milijardi dolara), u odnosu na 1,78 bilijuna wona u istom razdoblju prije godinu dana. Prihodi su porasli 24,7% na godišnjoj razini, s 30,3 bilijuna wona na 37,78 bilijuna wona.

Hyundai s vremenom želi doprijeti na kinesko potrošačko tržište, gdje je izloženost tvrtke u ovom trenutku vrlo ograničena.

“Imamo zajedničko ulaganje u Kini. Sada duboko istražujemo kako možemo vratiti konkurentnost kineskog tržišta,” rekao je Chang. Očekuje se da će prodaja električnih vozila u Kini dosegnuti više od 8 milijuna jedinica u 2023., prema Counterpoint Researchu.

Mislim da je prvi korak koji razmatramo kako možemo optimizirati operativne kapacitete u Kini. A sljedeći korak trebao bi biti naš fokus na portfelj proizvoda, koji bi trebao biti privlačan lokalnim kupcima s usporedivim softverskim funkcijama, kao i hardverskim i dizajnerskim značajkama.

Jaehoon Chang

Hyundai je rekao da do 2030. godine na domaćem tržištu – u Južnoj Koreji  planira uložiti 24 trilijuna wona u industriju električnih vozila.

Kako bi se natjecao s Teslom i Fordom, Hyundai gradi tvornicu električnih vozila vrijednu 5,5 milijardi dolara s južnokorejskim proizvođačem baterija SK On. Tvornicu gradi u Georgiji za opskrbu baterijama za Hyundaijeva i Kia električna vozila sastavljena u SAD-u. Nova tvornica bi počevši od 2025 trebala početi proizvoditi do 300.000 električnih vozila po godini.

Ulaganje je također potaknuto američkim Zakonom o smanjenju inflacije, koji nudi porezne olakšice od 7500 dolara ako se vozilo i njegove baterije sklapaju u SAD-u. Hyundai trenutačno u SAD-u nema tvornicu za EV.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno