Iako mnogi misle da su robotaksiji naša današnjost, čini se da će proći još mnogo godina prije nego što oni postanu prava zamjena za “ljudske vozače”. To svako malo pokazuju primjeri robotaksija GM-ove kompanije Cruise. Oni već duže vrijeme voze u San Franciscu. Ovi auti su u početku smjeli voziti samo po noći kada je manji promet. Podsjećamo maksimalna brzina kretanja je oko 50 km/h i kretali su se isključivo užim središtem grada. Ipak, svako malo bi izazvali neki ozbiljni prometni incident.
Posljednji se dogodio prošlog vikenda. Robotaksiji su zakrčili jedno od najvažnijih raskrižja u San Francisu na 15 minuta i izazvali prometni kolaps. Još jedna loša reklama za autonomna vozila došla je samo dan nakon što je Komisija za javne komunalne usluge Kalifornije izglasala da se Cruiseu i njihovom najvećem konkurentu, Googleovoj kompaniji Waymo dopusti rad u San Franciscu i dijelovima okruga San Mateo 24 sata dnevno.
Došlo je samo do potpunog kraha, što pokazuje da je vlada San Francisca koja je tražila postupni pristup robotaksijima u pravu. Ove stvari nisu spremne za udarni termin.
Robotaksiji zakazali zbog loše propusnosti mobilnih mreža?
Srećom, u najnovijem incidentu nije bilo ozlijeđenih. Nastala je velika gužva jer incident se poklopio s održavanjem Outside Lands Music Festivala u blizini. Prema Cruiseu, do incidenta je došlo zbog slabije propusnosti mobilnih mreža koju je uzrokovao velik broj ljudi na festivalu. Zbog toga je došlo do “kašnjenja u povezivanju s njegovim vozilima”. Predsjednik Nadzornog odbora San Francisca Aaron Peskin nazvao je gužvu “opasnom”. “Došlo je do potpunog kraha, što pokazuje da su vlasti San Francisca, koje su tražile postupni pristup robotaksijima, u pravu. ‘Ove stvari’ nisu spremne za udarni termin” rekao je Peskin. Referirao se na odluku CPUC-a da produži radno vrijeme robotaksija na čitav dan u gradu u kojem su redovito velike prometne gužve., donosi Auto Start
Peskin je dodao da je “zastrašujuće” pomisliti da ova vozila zahtijevaju mobilni internet da bi se kretala. Postavio je pitanje što bi se dogodilo tijekom elementarne nepogode. Grad sada poziva guvernera da poveća nadzor nad autonomnim vozilima. Budući da je savezna država Kalifornija ta koja je odobrila njihovu proširenu upotrebu u gradu. S obzirom da se ovakve stvari događaju u San Francisku koji je iznimno dobro prometno uređen, postavlja se pitanje kako bi tek ovakava vozila funkcionirala u nekim gradovima s lošijom infrastrukturom, recimo u Bosanskohercegovačkim gradovima.