Sotheby’s, aukcijska kuća povećava svoju sportsku ponudu, jer želi iskoristiti sve veću potražnju za sportskim suvenirima i privući mlađu populaciju.
Tako su najavili svoj prvi “Tjedan sporta”. Uključivati će šest aukcija uživo i online s predmetima mnogih najvećih imena u sportu. Dražbe će započeti 4. travnja. Potražnja za sportskim suvenirima skočila je posljednjih godina, a sport je postao jedna od najbrže rastućih kategorija Sothebyja, priopćila je aukcijska kuća.
“Vidjeli smo eksponencijalni rast i interes za kategoriju”, rekao je Brahm Wachter, voditelj Streetwear & Modern Collectibles u Sothebyju. Tržište sportskih kolekcionarskih predmeta je ogromno i samo postaje sve veće. Konzultantska grupa Market Decipher procijenila je sportske memorabilije na 26,1 milijardu dolara na globalnoj razini u 2021.
Grupa predviđa da će tržište eksplodirati u nadolazećim godinama te dosegnuti 227,2 milijardi dolara do 2032. godine. Sotheby’s je rekao da su njegovi prosječni klijenti za sportske memorabilije stari od 20 do 40 godina. 50 posto njih su novi na dražbama.
Osim dramatičnog povećanja svoje ponude, aukcijska kuća je u partnerstvu s NBA-om za prodaju dresova nošenih na utakmicama. A pregovara i s nizom drugih sportskih organizacija o potencijalnim vezama.
Ranije ove godine, Sotheby’s je prodao The Dynasty Collection, set od šest pojedinačnih Air Jordan tenisica koje je Jordan nosio u ključnim utakmicama svojih šest NBA finala u karijeri, za osam milijuna dolara.
Prodaja je postavila novi globalni aukcijski rekord za tenisice nošene u igri i postala druga najveća cijena postignuta za Jordanove sportske suvenire. Vrhunci aukcije Sotheby’s Sports Weeka uključuju kratke hlače Muhammada Alija iz njegovog legendarnog meča “Thrilla in Manila” iz 1975., koji se smatra jednim od najvećih boksačkih mečeva u povijesti.
Očekuje se da će se prodati za procijenjenih četiri do šest milijuna dolara, što bi ih učinilo jednim od najvrjednijih predmeta Alijevih suvenira koji će se pojaviti na aukciji.