Od rekordnih vrijednosti do tužbi: turbulentna priča o Vinfastu… Na vrhuncu, novi proizvođač automobila Vinfast procijenjen je na više od 85 milijardi dolara. Dionica je tada koštala 82 dolara, sada je na cijene od manje od 3 dolara.
U kolovozu prošle godine Vinfast je nadmašio vrijednost Forda, General Motorsa i BMW-a. Ali, za razliku od ostalih brendova u prvih deset, Vinfast se suočava s mizernom prodajom. Iskustva u vožnji prvog modela, VF8, također su razočarala.
Unatoč tome, dionice su u kolovozu porasle s početne cijene od 10 dolara na više od 82 dolara po dionici. No, uskoro je cijena opala, a sada vrijedi manje od 3 dolara. Ranije ovog mjeseca, dva odvjetnička društva najavila su tužbu. Tvrde da je Vinfast pružao lažne informacije o poslovnim rezultatima i uspjesima prilikom izdavanja dionica. Glasnogovornik Vinfasta nazvao je te tvrdnje neutemeljenima u izjavi za Charlotte News & Observer.
“Vinfast je u potpunosti poštovao najviše etičke standarde i dosljedno se pridržavao svih zakona i propisa na svim tržištima na kojima je poslovao” – rekli su iz Vinfasta.
Priča o Vinfastu
Priča o Vinfastu zapravo je priča o Pham Nhat Vuongu (54), Vijetnamcu koji je nekoć studirao geologiju u Moskvi. I koji je tijekom 1990-ih započeo posao s rezancima u Ukrajini.
Razvio je inovativni postupak koji je omogućio kuhanje rezanaca za 3 do 4 minute umjesto uobičajenih petnaest minuta. Ta inovacija se pokazala izuzetno uspješnom, te je Vuong na kraju prodao svoje poslovno carstvo, uključujući i brand rezanaca, Nestléu 2009. za procijenjenih 150 milijuna dolara. Nakon toga se vratio u Vijetnam i uložio novac u različite projekte, uključujući marku automobila. Posebno se angažirao u razvoju električnih modela automobil, prenosi HAK.
Prvi automobili su se pojavili godinu dana nakon prvotno planiranog roka. Vinfast je u travnju ove godine neočekivano smanjio cijenu svog SUV-a VF8 s najvećom baterijom na tržištu Europe s više od 74 tisuće na 59.790 eura. Ova iznenadna promjena cijene izazvala je negodovanje među kupcima koji su svoja vozila nabavili po višoj cijeni.
Izgleda da je Vinfast VF8 imao teškoće u Sjedinjenim Državama, s novinarima koji su iznijeli kritike o nedostacima u podvozju, problemima sa sustavima i neželjenim zvukovima. Osim toga, prodaja nije bila impresivna, s manje od osam tisuća prodanih automobila 2022. godine i velikim gubitkom od 2,1 milijardu dolara. Iako je prodaja porasla na 34.855 automobila prošle godine, to još uvijek nije dostiglo postavljeni cilj.