Troškovi međunarodnog prijevoza naglo su porasli. Razlog tome je priprema tvrtki za slanje robe za blagdansku sezonu daleko ranije nego inače. Što je znak dalekosežnih posljedica poremećaja uslijed napada u Crvenom moru.
Prosječna cijena prijevoza kontejnera od 12 metara (40 stopa) između Dalekog istoka i sjeverne Europe u kratkom roku prošlog je tjedna dostigla 4.343 dolara. Ta je cijena najosjetljivija na tržišne cijene. A otprilike je tri puta viša nego u istom periodu prošle godine.
Cijene još nisu nadmašile vrhunac zabilježen neposredno nakon što su militantni Huti iz Jemena u studenom počeli raketirati brodove. Zbog toga cijene rastu i tijekom obično mirnog perioda za transport u proljetnim mjesecima. Tipično, cijene dostižu vrhunac između kasnog ljeta i jeseni, kada trgovci na malo počinju uvoziti robu za rasprodaje u studenom i božićnu sezonu kupovine.
Industrijski analitičari su ocijenili da ponovno povećanje troškova prijevoza ima više uzroka. Ali oni su uglavnom povezani s napadima u Crvenom moru, za koje Huti tvrde da su podrška Palestincima iz Gaze tijekom rata Izraela sa Hamasom. Troškovi brodskog prijevoza dostigli su rekordne vrijednosti tijekom 2021. godine. Tada se prekooceanski prijevoz kontejnera plaćao više od 20.000 dolara. Ali su se tijekom 2023. godine vratile na pred-pandemijsku razinu, prenosi Biznis.
Ovi napadi su ograničili globalnu ponudu transportnog prostora i kontejnera, jer su brodovlasnici koji putuju između Azije i Europe prisiljeni ploviti dužim pute oko Afrike. Zbog rata u Gazi, brodovlasnici se pripremaju na moguće poremećaje globalnih lanaca opskrbe tijekom jeseni.