Redovi putnika na Međunarodnom aerodromu Tuzla u prošlosti su bili svakodnevni. Sada je svjetlo ugašeno. Putnika nema jer tuzlanski aerodrom ima mizeran broj letova. Na pisti aerodroma u Tuzli nema aviona. Parking mjesta ima praznih, a nekada je bila misija pronaći mjesto za auto. Već se vidi da dolazi propala ljetna sezona. Iz Uprave uvjeravaju da se čini sve da se trenutna situacija riješi, a od jeseni očekuju povećanje broja letova.
Promet potonuo
Međutim, tuzlanska zračna luka ne može se oporaviti nakon prošlogodišnjih ukidanja brojnih linija Wizz Aira.
“Nema tu čarobnog štapića, mora proći neko vrijeme. Da, kada usporedimo našu statistiku, putnika je znatno manje više od 50% u odnosu na prošlu godinu. Ali u usporedbi s drugim zračnim lukama to je ipak puno više i nitko ne spominje da je to alarmantno. Smatramo da se ponekad svjetla reflektora previše usmjere prema Tuzli.”
Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.
I kada se ti reflektori upale, vidi se kakav je negativan učinak na ekonomiju u Tuzlanskoj županiji. To rezultira i praznim stanovima. Vlasnici objašnjavaju da im je investicija propala. Mnogi su se zadužili i uložili stotine tisuća maraka. Svi su se nadali da će biti drugačije kada je Vlada TK izdvojila 2,5 milijuna KM za subvenciju. Na Međunarodni aerodrom Tuzla potom je stigla kompanija Lumiwings. No, i oni su se nakon višemjesečnog rada povukli.
“Od same objave… bio je jako loš publicitet koji je stvorio nepovjerenje među putnicima u vezi Lumiwingsa, iako je prošlo ljeto Lumiwings letio bez problema iz Mostara bez negativnog publiciteta. S naše zračne luke letjeli su u pet država i imali su vrlo malo putnika. Nije bilo isplativo.”, dodao je Halilčević za N1.
Građani očekuju nove subvencije i dosadašnji broj letova. Almir Avdić, vlasnik rent a car agencije, prije dvije godine odustao je od posla u Međunarodnoj zračnoj luci. Smatra da sve ima mnogo širi kontekst neadekvatnog pristupa vlasti.
Ulaganja ne staju
“Uprava i sve prethodne uprave od 2020. godine nisu nas slušale i digle su najamnine, pa je preko 50 posto najamnina rent a car kuća dolazilo s međunarodne zračne luke. Svi znamo, to je javna tajna, da uprave postavljaju stranke i došlo je do ove situacije. U 2019. godini imali smo 600.000 putnika, a sada je taj broj manji za 80 posto.”, rekao je Avdić.
To je vidljivo kada se pogleda red letenja ove zračne luke. Iako je situacija takva, primjetni su strojevi i ulaganja u infrastrukturu. Parking se proširuje. Trenutačno je oporavak na klimavim nogama. Umjesto aviona na pisti su psi lutalice.