Meta bi mogla biti kažnjena s do 10% svog globalnog prometa ako Europska komisija u svojoj konačnoj odluci potvrdi svoje preliminarno mišljenje u okviru istrage o njenom poslovanju.
Europska komisija je početkom ovog tjedna obavijestila Metu, vlasnika Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, da bi njen model oglašavanja, prema kojem korisnike pita da li pristaju na personalizirano oglašavanje ili žele platiti pretplatu bez oglasa, mogao kršiti europska pravila koja se odnose na “nadzornike pristupa internetu”.
Komisija je Meti poslala “preliminarno mišljenje” da bi ta politika mogla kršiti Akt o digitalnim tržištima (DMA).
DMA regulira aktivnosti digitalnih “nadzornika pristupa internetu”, što uključuje velike internetske platforme s jakim tržišnim pozicijama u digitalnoj ekonomiji, koje posreduju između korisnika i poduzeća.
Meta bi mogla biti kažnjena s do 10% svojeg globalnog prometa ako Europska komisija u svojoj konačnoj odluci podrži to preliminarno mišljenje, koje je dio trenutne istrage o njenom poslovanju.
U ponedjeljak je komisija objavila da bi korisnici koji odbiju dati pristanak “trebali ipak imati pristup alternativnoj usluzi koja koristi manje njihovih osobnih podataka”. Ovo bi omogućilo Meti da se pridržava DMA-a.
Iako se istraga temelji na DMA-u, pristanak za obradu osobnih podataka obično se regulira prema Općoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR).
DMA uključuje specifična pravila kada nadzornik pristupa internetu želi kombinirati osobne podatke iz različitih usluga. Zakon zahtijeva da nadzornik pristupa zatraži pristanak i ponudi ekvivalentnu alternativnu uslugu ako korisnik odbije dati pristanak.
Komisija je zaključila da Metin model ne omogućuje korisnicima da slobodno daju pristanak na kombiniranje svojih osobnih podataka.
Komisija mora donijeti definitivnu odluku do 25. ožujka sljedeće godine, prenosi Zimo.