Airbus je pokrenuo program rezanja troškova i zamrzavanja ukupnog broja zaposlenih kako bi poboljšao performanse u svom osnovnom poslovanju proizvodnje aviona 2024. i kasnije, tjednima nakon što je bio prisiljen smanjiti ciljeve za proizvodnju mlaznjaka, rekli su izvori iz industrije.
Kodnog naziva “LEAD!”, nova inicijativa hitno će se pozabaviti povećanjem troškova po zrakoplovu i dubljim problemima produktivnosti. Dok se najveći svjetski proizvođač aviona priprema za konačni oporavak posrnulog američkog rivala Boeinga.
Neka radna mjesta mogu nestati i ukupni broj radnih mjesta bit će ograničen. Ali tvrtka ne planira “konvencionalni” plan otpuštanja, rekao je glavni izvršni direktor kompanije Christian Scherer u dopisu zaposlenicima.
Troškovi će se preispitati “bez tabua”, ali neće biti promjene strategije, dodao je.
Glasnogovornik Airbusa odbio je komentirati interne dopise. Ali je potvrdio postojanje plana za poboljšanje performansi, prenosi Seebiz.
“S obzirom na kontinuirani pritisak u opskrbnom lancu, kao i cjelokupnu složenu gospodarsku situaciju, postoji potreba da se usredotočimo na temelje.”
Glasnogovornik Airbusa
U dopisu je Scherer predvidio da će Boeingova stalna korporativna i industrijska kriza natjerati Airbusova glavnog rivala da se “radikalno promijeni na bolje”, rekli su izvori.
Također je skrenuo pozornost na stalan uspon Kine kao konkurenta sa snažnom državnom potporom i velikim domaćim tržištem.
Scherer, koji je u siječnju napredovao od glavnog komercijalnog direktora do izvršnog direktora za proizvodnju aviona, okrivio je nekoliko ključnih dobavljača za nedavne probleme s proizvodnjom. Ali je priznao da osnovne industrijske aktivnosti tvrtke također zaostaju, rekli su izvori.
Prošli mjesec Airbus je smanjio prognoze isporuke i usporio povećanje proizvodnje, navodeći kao razlog nedostatak motora, interijera i nekih aerostruktura.