Najveći svjetski proizvođač sportske opreme, Nike, izvijestio je o kvartalnim rezultatima boljim od očekivanih. Dionice tvrtke su nakratko porasle prije razočaravajuće prognoze poslovanja do kraja fiskalne 2025. godine.
Tvrtka, koja se bori da povrati tržišnu dominaciju uslijed sve većeg pritiska konkurencije i slabog raspoloženja potrošača, predviđa pad prihoda u trećem fiskalnom kvartalu po niskim dvoznamenkastim stopama. Analitičari su očekivali mnogo blaži pad od 7,7 posto na 11,48 milijardi dolara.
Također, kompanija očekuje značajan utjecaj na profitabilnost u tekućem kvartalu, pa se predviđa pad bruto marže od 300-350 baznih bodova.
Nike vodi novi izvršni direktor Elliott Hill, čije je prošlotjedno pojavljivanje bilo prva objava rezultata otkako je ponovno preuzeo tvrtku. Naglasio je da pokušava vratiti fokus tvrtke na sport i prodati što više robe po vrhunskim cijenama, ali da će “ova promjena potrajati”.
Hill je naglasio da je Nike “postao previše promotivan”, što ne pogađa samo ovu kompaniju “već remeti cijelo tržište i profite naših partnera”. Hill je rekao da se sastao s mnogim ključnim maloprodajnim partnerima tvrtke otkako je preuzeo svoju novu dužnost, koji su izrazili uvjerenje u njegovu sposobnost ponovnog pokretanja ovih partnerstava.
Ključni stup plana preokreta tvrtke ponovno je ulaganje u timove na terenu u velikim gradovima i zemljama jer su “oni ti koji stvaraju emocionalne veze s potrošačima”, rekla je uprava. Nakon fokusiranja na tenisice za trčanje u prošlom kvartalu, ostatak početnog fokusa bit će na nogometu, košarci, treningu i sportskoj odjeći.
U drugom fiskalnom kvartalu tvrtka je zabilježila pad prihoda od 7,7 posto na 12,4 milijarde dolara. Što je bolje od očekivanog pada rezultata od 9,4 posto.
Izravna prodaja pala 13%
Ovaj rezultat koji je bolji od očekivanog došao je zahvaljujući lansiranju novih verzija tenisica za trčanje koje su potaknule prodaju u tom segmentu, iako su tenisice, kao najveći dio poslovanja, zabilježile ukupni pad prihoda od 11,1 posto, slično kao i prethodni kvartal. Prihodi u segmentu odjeće smanjeni su za 1,0 posto, dok je oprema porasla za 13,6 posto.
Po kanalu, izravna prodaja pala je 13 posto na 5,0 milijardi dolara, dok su veleprodajni prihodi pali tri posto na 6,9 milijardi dolara.
Zarada po dionici (EPS) u razdoblju rujan-studeni dosegnula je 0,78 USD, nadmašivši očekivanja od 0,63 USD. Bruto marža oslabila je za postotni bod i iznosila je 43,6 posto, prvenstveno zbog većeg obujma prodaje i promjena u distribucijskom miksu, što je djelomično neutralizirano nižim troškovima logistike i skladištenja.
Zalihe su na kraju kvartala iznosile 8,0 milijardi USD, isto kao i prošle godine. Odrazile su povećanje prirodnih dobara koje je neutralizirano nižim troškovima inputa i promjenama u asortimanu proizvoda.
Nakon objave rezultata, dionice NIKE-a su zabilježile blagi minus, nakon što su prvotno skočile preko 10 posto. Da bi nakon objave poslovne prognoze potonule preko pet posto. U 2024. godini dionice NIKE-a nose minus od oko 29 posto.