Subota, 22 veljače, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Netflix i Amazon predvode trend prijenosa uživo

Streaming platforme sve više ulažu u prijenose uživo i sportski sadržaj kako bi smanjile broj korisnika koji otkazuju pretplate. Netflix i Amazon predvode ovaj trend u borbi protiv tradicionalnih TV mreža, poput Disneyja i Comcasta, koje se suočavaju s izazovima u zadržavanju publike.

David Levy, suizvršni direktor Horizon Sports and Experiences, ističe da je “streaming lakše otkazati nego kabelsku televiziju”, jer korisnici to mogu učiniti jednim klikom na platformi. Levy je radio u Turner Broadcastingu 33 godine, gdje je bio među prvih 200 zaposlenika i kasnije postao predsjednik mreže. Njegovo iskustvo u inovativnoj televiziji daje mu uvid u strategije koje mogu spriječiti gubitak pretplatnika.

Ekskluzivni sportski sadržaj privlači pretplatnike

Ključ za zadržavanje korisnika leži u ponudi sadržaja koji ih motivira na dugoročne pretplate. Amazon je, primjerice, u svoju ponudu uključio Thursday Night Football, koji traje 18 tjedana. Levy objašnjava: “Ako želite gledati Thursday Night Football, nećete otkazati pretplatu.” Ovaj model prisiljava korisnike na nastavak pretplate tijekom trajanja sportskog događaja.

Netflix, kao izravni konkurent Amazonu, nedavno je započeo s emitiranjem WWE sadržaja, a prošle godine prenosio je boksački meč između Mikea Tysona i Jakea Paula, koji je privukao 64 milijuna gledatelja. Ovakvi događaji stvaraju ekskluzivan sadržaj koji privlači nove korisnike i zadržava postojeće.

Trenutno kruže glasine da Netflix pregovara o pravima za prijenose Formule 1 i UFC-a, što bi dodatno ojačalo njegovu poziciju na tržištu. Također, postoji mogućnost da će NFL 2028. prekinuti svoje TV ugovore sa svim partnerima osim s Disneyjem, što bi moglo otvoriti vrata streaming platformama za ulaganje u prava na prijenose.

Sportski sadržaj kao stabilan izvor prihoda

Levy ističe: “Kako bi nastavili povećavati prihode od sponzorstava, moraju ući u sportski biznis.” Streaming platforme nastoje privući nove pretplatnike i zadovoljiti očekivanja Wall Streeta za kontinuirani rast.

U ovoj utrci ne zaostaju ni tradicionalne TV mreže. NBC, primjerice, koristi svoju platformu Peacock za simultano emitiranje sportskih događaja. Levy vjeruje da će “medijske kompanije kupovati prava na sportske sadržaje kako bi ih emitirale na različitim platformama.” Time nastoje konkurirati streaming gigantima i iskoristiti prednosti više kanala distribucije.

Sportski sadržaj ima veliku prednost u odnosu na originalne serije i reality emisije na streaming servisima. Levy objašnjava da kod serija nema jamstva za uspjeh, dok “kod sporta to znate. Postoje već izgrađene baze fanova.” Ovo omogućuje stabilniju publiku i predvidljivije prihode od oglašavanja i sponzorstava.

Prema procjeni PwC-a, do 2025. godine više od 90 milijuna gledatelja u SAD-u streamat će sportske događaje barem jednom mjesečno, piše Poslovni Puls. To je značajan porast u odnosu na 57 milijuna iz 2021. godine, što potvrđuje rastuću popularnost sportskog sadržaja na digitalnim platformama.

Jeff Wlodarczak iz Pivotal Researcha tvrdi da je “Netflix pobijedio u globalnoj streaming utrci”, što potvrđuju rezultati za 2024. i optimistične prognoze za 2025. Ovaj uspjeh dodatno učvršćuje poziciju Netflixa kao vodeće streaming platforme na globalnom tržištu.

Streaming platforme sve više prepoznaju potencijal sportskog sadržaja kao ključnog alata za zadržavanje korisnika i povećanje prihoda. Ovaj trend mijenja način na koji publika konzumira sportske događaje, čineći prijenose uživo nezaobilaznim dijelom moderne digitalne zabave.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno