Nedjelja, 9 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kreatori sadržaja okreću se izravnoj zaradi od obožavatelja

Posljednjih godinu dana donijeli su brojne izazove za kreatore sadržaja. Kada je prošlog mjeseca najavljena moguća zabrana TikToka, mnogi su se zabrinuli za svoje prihode. Platforme poput Mete, YouTubea i Substacka pokušale su privući korisnike, dok su kreatori morali prilagoditi svoje strategije poslovanja.

Novo izvješće Patreona otkriva da većina kreatora smatra svoje prihode nepredvidivima. Ovakva nestabilnost dovela je do velikog nezadovoljstva među onima koji žive od digitalnog sadržaja. “Teško je prilagođavati se stalnim promjenama koje dolaze bez upozorenja”, izjavili su autori Hawk Podcastsa. Ovaj politički podcast ima 208.000 pretplatnika na YouTubeu i 866.400 pratitelja na TikToku, platformi poznatoj po mogućnostima monetizacije.

Patreon je proveo istraživanje na uzorku od 1000 kreatora i 2000 obožavatelja. Rezultati pokazuju da se sve više kreatora okreće direktnoj prodaji sadržaja obožavateljima, umjesto oslanjanja na suradnje s brendovima. Plaćene pretplate, ulaznice za događaje, online tečajevi i digitalna roba sada imaju ključnu ulogu u zaradi.

Ova promjena proizlazi iz želje za većom financijskom stabilnošću. Sve više kreatora razmišlja dugoročno, umjesto da juri kratkoročne trendove, navodi se u izvješću. Broj kreatora koji zarađuju putem pretplata porastao je za 67 posto u pet godina, dok je prodaja digitalne robe povećana za 29 posto.

Patreon predviđa da će se ovaj trend nastaviti. Do 2027. godine, vrijednost izravne prodaje obožavateljima mogla bi doseći 231 milijardu dolara. To bi činilo više od polovice ukupne ekonomije kreatora. Prema izvješću, ovo su pozitivne vijesti za sve koji žele veću financijsku sigurnost u svijetu digitalnog stvaralaštva.


Izvor: INC; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno