Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Sedam fraza koje narušavaju povjerenje zaposlenika u menadžere

Jedan od načina da menadžer poboljša sliku o sebi i odnos s drugima je da promjeni jezik kojim govori. Svaka riječ izražava stav, a izbjegavanje izraza i riječi koje izazivaju nezadovoljstvo učinit će vas boljim, brižnijim menadžerom

Dobri menadžeri su rijetki. Ako ste menadžer, možda ćete smatrati da je to nepravedna izjava, ali u današnjem digitalnom svijetu rada članovi tima trebaju od svojih menadžera više podrške i više pozitive nego ikada prije.

Jedan od načina da menadžer poboljša sliku o sebi i odnos s drugima je da promjeni jezik kojim govori. Svaka riječ izražava stav, a izbjegavanje izraza i riječi koje izazivaju nezadovoljstvo učinit će vas boljim, brižnijim menadžerom.

Sedam fraza koje navodimo u nastavku narušavaju povjerenje i treba ih eliminirati iz rječnika svakog menadžera.

Žao mi je da se tako osjećate

Na prvu ovo djeluje kao suosjećajna izjava. Sadrži naizgled podržavajuće riječi “osjećam” i “žao mi je”.

Ali ovaj izraz je zapravo odbojan. Ne upućuje na problem koji je izazvao negativne osjećaje zaposlenika, nego sugerira da je problem u njima i njihovim osjećajima. Šefu je žao što se zaposlenik loše osjeća, ali implicira da nešto nije u redu s njegovim emocijama.

Ako se netko od vašeg osoblja osjeća loše, ispitajte o čemu je riječ. Utvrdite što ga uznemirava, raspravite problem i otklonite ono što ga je izazvalo. Tako ćete postići pozitivan ishod.

Nisam to rekao

Netko vas je prozvao zbog nečega što ste rekli. Ali odgovor “Nisam to rekao” izaziva još dublje podjele između menadžera i zaposlenika.

Ove riječi se često čuju kada zaposlenik smatra da ste obećali nešto što više ne namjeravate učiniti ili kada zaposlenik reagira na negativnu ocjenu koju ste dali o njemu ili njegovu radu.

Bez obzira na to jesu li u pravu ili u krivu, najbolje je da ne ulazite u sukob sa zaposlenicima raspravljajući o tome što ste doista rekli. Umjesto toga, izgradite most prema njima.

Recite: “Možete li, molim vas, detaljnije objasniti”. Postignite konsenzus o onome što je rečeno: “Da, želim da budete uključeni u ovaj izuzetno važan projekt. Još uvijek čekamo tu odluku”. Nakon što povratite međusobno razumijevanje, poručite im: “Obavijestit ću vas kada se priča pokrene”.

To je politika tvrtke

Ovaj izraz je “poljubac smrti” za svakog šefa. Neprikladan je jer sugerira da se kao šef ne slažete s politikom korporacije i da ne predstavljate vodstvo tvrtke.

Umjesto toga, budite aktivni. Na primjer, umjesto “Politika tvrtke je da četvrtkom morate dolaziti u ured”, recite svom timu ovako: “Nova pravila o radu od kuće podrazumijevaju da se jednom tjedno svi nađemo u uredu na sastanku. To ima smisla, jer nam svima pruža priliku za izravne osobne kontakte”.

Znam da smo to obećali, ali…

Ova izjava može uzrujati zaposlenika, ali neke okolnosti se doista mijenjaju i kada se takvo što dogodi, zaposlenike o tome treba pažljivo obavijestiti.

U onim rijetkim situacijama kada nešto što ste obećali više nije moguće (npr. zbog tržišnih okolnosti nije moguće povećati plaće ), objasnite da je tvrtka morala donijeti tešku odluku koja se, nažalost, tiče svih zaposlenih. Ali pokažite da mislite na zaposlenike. Recite da ćete povećanje plaće zaposlenika držati “na svom radaru” i da ćete ih obavijestiti kada povećanje plaća bude moguće.

Oprosti, predomislio sam se

Šef koji koristi ovaj izraz nikada neće imati povjerenje zaposlenika. Vaša riječ treba biti svetinja. Kada nešto kažete, morate se toga držati.

Pretpostavimo da ste članu tima obećali podršku u prijavi za novu poziciju. Ali, promijenili ste mišljenje jer ste shvatili da postoji bolji kandidat. Niti jedan zaposlenik nikada neće vjerovati ili vjerovati prevrtljivom šefu koji tako lako mijenja mišljenje o njemu.

Jednostavan način da steknete povjerenje je da se pridržavate svih preuzetih obveza. Ako promijenite mišljenje o odluci koja je važna za zaposlenika, nepovratno ćete narušiti međusobne odnose.

Trebaš nam u toj ulozi

“Trebam te u ovoj ulozi” ili “Neću te promovirati” su također izjave koje menadžer nikada ne bi smio izreći.

Ako zaposlenik ima priliku napredovati u okviru drugog odjela, a odustane jer njegov menedžer kaže “Trebam te ovdje” ili “Ne želim te izgubiti”, moglo bi mu se desiti da zaglibi još godinama u istoj ulozi. Drugim riječima, poslušati nadređenog koji vas moli da ostanete često nije najbolji izbor.

Menadžeri bi trebali uvidjeti da promoviranje članova tima na višu poziciju nije dobro samo za zaposlenika – to ukazuje na dobar rad njegova menadžera i dobro vodstvo.

Uvrstite me u svaku korespondenciju

Menadžer koji traži da bude uvršten u svaku korespondenciju elektroničkom poštom šalje poruku nepovjerenja.

Ako želite da budete uvršteni u svaku korespondenciju, ili ne vjerujete u prosudbu svog zaposlenika i smatrate da ćete se sami morati uključiti, ili ne vjerujete da zaposlenik ima kredibilitet (i osjećate da vaše ime ima veću težinu!). U obje situacije potcjenjujete svog zaposlenika.

Umjesto toga, zamolite ga da vas obavještava o tome “kako stvari idu” i da vam javi ako mu u bilo kojem trenutku ustreba vaša podrška. Dajući članovima svog tima povjerenje da se mogu nositi s projektom, ulijevate im samopouzdanje i potičete njihovu lojalnost prema vama.

Izvor:tockanai.hr

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno