Petak, 3 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

3 načela za učinkovito postavljanje ciljeva

Vjerojatno ste se već nagledali članaka o “predviđanjima za 2023. godinu”. Stručnjaci su procijenili trajanje recesije, razvoj politike oko lockdowna u Kini, geopolitička previranja i domaće političke utrke. Svako stajalište, od najstrašnijeg do krajnje optimističnog, zastupa netko tko želi dobiti što više klikova.

Ali, realnost je da nitko nema pojma što će se dogoditi u 2023. godini.

Pogledajte samo 2020. Na kraju 2019. godine nitko nije predviđao pandemiju, a ako i jest, nitko ih nije shvaćao ozbiljno.

Prirodni je ljudski poriv za predviđanjem budućnosti, ali budućnost je nemoguće predvidjeti. No, ono što možete (i trebate) učiniti jest izvršiti temeljitu reviziju svog poslovanja, procijeniti svoju poziciju u odnosu na makroekonomske uvjete i, kako godina bude odmicala, postaviti vrlo detaljan popis ciljeva.

1. Fleksibilnost.

Fleksibilnost je nezgodna, osobito za tvrtke široke potrošnje. Kada imate pritiske na zalihama – potrebu da napravite velike narudžbe unaprijed na temelju projekcija – riskirate da ostanete zatrpani viškovima. Sve što lideri mogu učiniti kako bi svoje poslovanje učinili fleksibilnijim smanjuje pritisak na te odluke. Na primjer, postoji li nešto što možete učiniti da popravite rokove isporuke, postavljajući narudžbe bliže vremenu kada ćete zapravo morati poslati robu? Jeste li se obvezali na dugoročne ugovore – i ako jeste, biste li mogli kod nekih prijeći na kratkoročne ugovore? Možete li možda angažirati freelancere umjesto onih koji rade puno radno vrijeme?

2. Proračun.

Definitivno je krajnje vrijeme za određivanje proračuna za 2023. godinu. Vi koji  još uvijek dovršavate taj dio posla trebali biste izvršiti što temeljitiju reviziju svojih trenutnih trendova troškova kako bi vidjeli gdje možete uštedjeti. Ispitajte svaku stavku i istražite postoje li jeftinije alternative.

Autorica teksta za Inc., Heidi Zak, dodaje kako njezina tvrtka nastoji svoj marketinški proračun učiniti što je moguće fleksibilnijim. Ne žele se zatvoriti u previše krutih obveza kada postoji toliko neizvjesnosti o tome kako bi se godina mogla odvijati. Vjerojatno već neko vrijeme niste pregledali mnoga proračunska područja – šokantno je kako je lako dopustiti da beskorisni ugovor ostane neispitan. Nikada nije bilo bolje vrijeme za radikalnu reviziju.

3. Komunikacija.

Postoje neka vrlo oštra područja neizvjesnosti koja će utjecati na promjene koje napravite u 2023. U najmanju ruku, zategnutija tržišta potaknut će prirodnu tjeskobu kod zaposlenika koji samo žele osjećaj sigurnosti posla. Stoga je pri postavljanju ciljeva za 2023. godinu apsolutno neophodno da lideri usvoje što je moguće proaktivniji komunikacijski stil. Komunicirajte o onome što vidite u svojoj industriji, rezultatima revizija vašeg poslovanja i o tome kako ljudi trebaju postaviti očekivanja u novoj godini.

Upravo sam prije nekoliko tjedana vodila sveobuhvatno ispitivanje o tome što vidimo u maloprodajnom prostoru i kako to utječe na moja očekivanja od mojih voditelja. To mi je dalo priliku da se svi uskladimo oko zajedničkih informacija i zajedničkog načina razmišljanja koji će nam trebati da bismo uspjeli.

Heidi Zak

Sve u svemu, kada stojite u podnožju planine nove godine, važno je prihvatiti ideju da ništa nije sveto. Samo zato što ste godinama imali ugovore, samo zato što ste se navikli na to kako su stvari funkcionirale u prošlosti, samo zato što ste prije postavili određene ciljeve ne znači da sve to trebate ponoviti u 2023. godini! Sve tretirajte kao potencijalno mjesto za povećanje učinkovitosti i potaknite sviju u vašoj organizaciji da razmišljaju na isti način.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno