Foxtron Vehicle Technologies, podružnica tehnološkog diva Foxconn, ulazi u partnerstvo s japanskim Mitsubishijem s ciljem razvoja električnih vozila. Novi projekt podrazumijeva suradnju na dizajnu i proizvodnji električnog automobila, namijenjenog tržištima Australije i Novog Zelanda. Automobil će se izrađivati na Tajvanu, gdje Foxtron planira organizirati cjelokupni proces proizvodnje.
Značajan iskorak za tvrtku
Radi se o značajnom iskoraku za Foxconn, poznat prije svega kao dobavljač Appleovih uređaja, uključujući iPhone. Ulaskom u autoindustriju, ova će tvrtka iskoristiti svoju inženjersku i proizvodnu moć za novu tržišnu nišu. Mitsubishiju će suradnja pomoći u jačanju položaja naspram kineskih proizvođača električnih vozila, koji sve više osvajaju svjetska tržišta.
Partnerstvo dolazi u trenutku kada su raniji pokušaji spajanja Mitsubishija s Nissanom i Hondom propali. Novi strateški savez trebao bi osigurati bolju konkurentnost u Aziji, ali i potencijalno u Europi. Suradnja s Foxtronom mogla bi značiti i ulazak u širu globalnu proizvodnu mrežu.
Za sada je dogovor potvrđen kroz pismo namjere, dok se konačni uvjeti tek trebaju definirati. Očekuje se da će proizvodnja započeti u drugoj polovici sljedeće godine, uz lansiranje modela na spomenutim tržištima.
Foxtron, osnovan 2020., jedina je tvrtka na Tajvanu s potpunim kapacitetima za dizajn, razvoj i validaciju električnih vozila. Nastao je kao zajednički projekt Foxconna i Yulon Motora, lokalnog proizvođača automobila. Model poslovanja temelji se na konceptu ugovorne proizvodnje, koji omogućuje fleksibilnost za vanjske naručitelje.
Kompanija razvija automobile koristeći pristup otvorene platforme, omogućujući partnerima bržu integraciju novih tehnologija. Cilj je razviti lokalni ekosustav električnih vozila na Tajvanu i zatim se širiti na globalno tržište. Suradnja s Mitsubishijem uklapa se u taj plan i dodatno učvršćuje poziciju Foxtrona u industriji.
Kako navodi Autonet, ovaj projekt označava prvi veći iskorak Foxtrona u automobilsku proizvodnju za poznatu globalnu marku. S obzirom na sve veću potražnju za električnim vozilima, ovakve suradnje predstavljaju ključnu polugu za budući razvoj tržišta. Uspješna realizacija ovog partnerstva mogla bi postati primjer novog modela poslovanja između tehnoloških i automobilskih divova.