Četvrtak, 28 ožujka, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Hoće li Apple s novim VR naočalama napraviti boom na tržištu?

Očekuje se da će Apple u ponedjeljak najaviti svoju prvu novu veću liniju proizvoda od Apple Watcha 2014. godine. Tijekom konferencije za razvojne programere usmjerene na softver, WWDC, Apple bi mogao objaviti svoje prve naočale za mješovitu stvarnost.

Naočale će, izgleda, sadržavati zaslone visoke razlučivosti. No, također bi mogle omogućiti korisnicima da vide i komuniciraju sa stvarnim svijetom putem moćnih kamera postavljenih na uređaj. Takav se trik ponekad naziva prolaz ili mješovita stvarnost, prenosi CNBC.

Apple svoje naočale lansira u vrijeme kad šira industrija virtualne stvarnosti prebire po onome što se naziva koritom razočaranja.

Iako slabo prihvaćanje AR/VR tržišta i prolazni entuzijazam o Metaverseu stvaraju pozadinu izazova, poučno je zapamtiti da Apple izmišlja potpuno nove kategorije koje imaju potencijal poremetiti postojeća tržišta i stvoriti potpuno nova tržišta.

Wamsi Mohan, Analitičar Bank of America

Kada je Facebook promijenio ime u Meta u listopadu 2021., skrenuo je pozornost na VR i metaverse koji su slušalice mogle omogućiti. Ali od tada, prodaja postojećih VR naočala nije bila značajna. Upotreba je bila još i gora. A očekivana eksplozija u uspješnim VR softverskim tvrtkama nije se dogodila.

Proširena stvarnost, srodna tehnologija koja prikazuje računalne grafike kroz skupe, specijalizirane prozirne leće, također nije uspjela napredovati. Microsoftov Hololens, najavljen 2014., imao je visokoprofilni posao za proizvodnju naočala za američku vojsku, ali je nedavno zastao. Najvidljiviji AR startup, Magic Leap, promijenio je menadžment i preusmjerio se s izrade uređaja za igranje orijentiranog na potrošače na razvoj alata za mali skup industrija.

Bolji od drugih

Očekuje se da će Appleove naočale biti moćnije od onoga što već postoji – čak i od trenutnih VR naočala od 6.500$. Očekuje se da će imati zaslon razlučivosti 4K za svako oko i snažan čip koji je dizajnirao Apple.

Mogle bi biti i poprilično skupe, u maloprodaji čak 3.000 dolara, a mogle bi se prodati samo u stotinama tisuća u prvoj godini. Usporedbe radi, Apple Watch prodan je u milijunima u prvoj godini.

Ali mnogi ljudi u industriji vjeruju da će Appleova najava dati energiju potrošačima i programerima softvera i približiti tehnologiju njezinom konačnom obećanju: naočalama koje nosite svakodnevno, dok se bavite svakodnevnim svojim poslom, ili možda paru laganih naočala koje vam pomažu s kontekstualnim informacijama.

Dobro je vidjeti da drugi ulaze u ovaj posao, posebno Apple, koji ne uskače prerano na tržišta. To je ogromna potvrda onoga što smo do sada radili i pozdravljamo takav potez jer je dobar za ekosustav.

Peggy Johnson, izvršna direktorica Magic Leapa

Evo zašto bi Apple mogao uspjeti tamo gdje svi drugi nisu uspjeli…

Apple proizvodi su mainstream

Apple rijetko na tržište donosi nešto bez presedana. Umjesto toga, uzima postojeće ideje i dorađuje ih na načine koji ih čine mnogo privlačnijim potrošačima.

Prije iPoda, na tržištu je bilo nekoliko hardverskih MP3 playera. Prije izlaska iPhonea, Blackberry je spojio bežičnu mobilnu internetsku vezu i džepno računalo u ono što se još uvijek naziva pametnim telefonom. Dok su druge tvrtke gradile pametne telefone temeljene na Microsoftovom Windows Mobile sustavu. Kad je Apple izdao Apple Watch, na tržištu je bilo mnogo drugih pametnih satova koji su slijedili koncept koji je desetljećima bio prisutan u crtićima i znanstvenoj fantastici.

Povijesno gledano, Apple koristi svoj značajan potrošački brand i pozamašan marketinški proračun kako bi objasnio potrošačima zašto im je potreban upravo njihov najnoviji gadget.

Apple ima povjerenje i odobrena prava koja nitko drugi nema, i oni su to zaslužili. Oni imaju vodeću poziciju i ravnotežu da pomognu u definiranju. I daju povjerenje ovom novom obliku računalstva.

Jarrett Webb, tehnološki direktor u Argodesignu koji razvija aplikacije mješovite stvarnosti

Najbolji primjer za to bio je lansiranje izvornog iPhonea. Steve Jobs, osnivač Applea i tadašnji izvršni direktor, opisao je novi uređaj kao kombinaciju triju stvari: uređaja za internetsku komunikaciju, MP3 playera i telefona.

Jezik je sada možda zastario. Nezgrapna fraza “uređaj za internetsku komunikaciju” brzo se transformirala u “postoji aplikacija za to”. Ali svejedno je pokazalo kako Apple može brzo smanjiti korak za izbor novog gadgeta na način koji potrošači razumiju.

Za sada je svijet tehnologije naočala zbunjujući i nema jasnih naznaka kakva je upotreba. Praktičari iz industrije provode puno vremena objašnjavajući razlike između proširene, virtualne i mješovite stvarnosti. Ako Apple za javnost uspije demistificirati tu cijelu industriju, mogao bi izbaciti prve naočale koje mainstream potrošači razumiju i koje zapravo žele.

Osim toga, Apple ima oko 34 milijuna programera za svoje trenutne telefone. To je ogroman resurs koji bi ih mogao potaknuti da naprave ubojitu aplikaciju koja bi njihove naočale pretvorila u must-have.

Apple postavljao temelje cijelo desetljeće

Kada Apple izda naočale, neće imati samo tehnologiju koju su razvili u tajnosti. Imat će bazu softverske i hardverske infrastrukture koju Apple gradi i koju kupuje godinama.

Počevši od 2016., izvršni direktor Applea Tim Cook počeo je često govoriti o prednostima proširene stvarnosti, često je uspoređujući s ograničenjima koja ima virtualna stvarnost.

Otprilike u isto vrijeme, Apple je počeo kupovati nekoliko tvrtki usmjerenih na specifične tehnologije koje bi mogle proizvoditi slušalice.

  • 2013. kupili su PrimeSense, čiji je senzor 3D kamere na kraju postao dio osnove za Face ID (sustav za prepoznavanje lica za iPhone) te je utjecao na njihove trenutne kamere za dubinsko očitavanje.
  • 2015. kupili su Metaio , koji je napravio AR softver za mobilne uređaje.
  • 2016. kupili su tvrtku Flyby Media koja se bavila tehnologijom računalnog vida.
  • 2017. kupili su SensoMotoric Instruments koji je razvio praćenje oka, temeljnu VR tehnologiju, kao i Vrvranu koja je razvila VR slušalice.
  • 2018. kupili su Akonia Holographics, koja je razvila prozirne leće za AR naočale
  • Kupili su NextVR, koji je snimao video sadržaje za virtualnu stvarnost, uključujući sport.

Apple je također počeo izdavati komplete za razvojne programere za proširenu stvarnost. Uključujući onaj pod nazivom ARKit, koji bi mogao koristiti hardver iPhonea za stvaranje ograničenih AR iskustava na telefonu, kao što je interakcija s virtualnim ljubimcem ili isprobavanje digitalnog namještaja u dnevnoj sobi.

Apple sada ima čitavu biblioteku softvera za obavljanje teških zadataka koje će naočale morati moći obaviti kako bi neprimjetno integrirale stvarni i virtualni svijet.

  • RealityKit omogućuje programerima da renderiraju grafiku koja se spaja sa stvarnim svijetom.
  • RoomPlan skenira prostoriju u kojoj se korisnik nalazi.
  • Animoji je 3D avatar koji može odgovarati izrazu lica korisnika.
  • Spatial Audio može učiniti da zvuk zvuči kao da dolazi odnekud, a ne samo iz korisničkih slušalica.

Apple ne odustaje lako

Kada se na tržištu pojavio Apple Watch, Apple nije u potpunosti znao što će se dogoditi. Cook je čak rekao da je tvrtka bila uzbuđena kad je otkrila što će programeri učiniti s njim.

Jedna rana misao bila je da će Apple Watch biti modni must-have. U ranim danima proizvoda, Apple je proveo puno vremena udvarajući se modnim medijima. I gurajući proizvod poznatima koji kreiraju ukus javnosti. Tako je Beyonce primijećena kako nosi zlatni model Apple Watcha, s narukvicom prije nego što je takav model i izašao..

Ali kada je Apple Watch došao u ruke korisnika, Apple je shvatio da korisnike zapravo najviše zanima kao uređaj za praćenje fitnessa. Naknadne verzije umanjile su naglasak na luksuznom zlatnom modelu i predstavile verziju koju su napravili u suradnji s Nikeom.

Kada su konačno izdali novi premium model Apple Watcha, Apple Watch Ultra, njegova prodajna točka bile su značajke koje su imali posvećeni uređaji za praćenje fitnessa za ozbiljne vikend ratnike. Poput maratonskog trajanja baterije i većeg zaslona.

Apple bi mogao povući isti potez sa svojim naočalama. Čak i ako prva verzija bude skupa i ne bude se dobro prodavala, Apple već ima u planu buduće verzije koje će se prodavati po nižim cijenama i u većim količinama.

Analitičari ne očekuju da će se naočale odmah pretvoriti u značajan izvor prihoda. Ali vjeruju da Apple ulazi u tržište koje bi jednog dana moglo vrijediti milijarde.

Vjerujem da bi do 2030. segment nosivih proizvoda/naočala mogao činiti 10% Appleove prodaje (pod pretpostavkom da ne lansiraju automobil), što je posao slične veličine kao Mac i iPad danas.

Gene Munster, osnivač Deepwater Asseta

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno