Četvrtak, 18 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako je John Chen spasio BlackBerry

Bila je to misija spašavanja za koju su ljudi sa strane rekli da je osuđena na neuspjeh. Zato, kada je BlackBerry zamolio Johna Chena da postane njegov novi CEO, on je odbio tvrtku. Zatim su ga pitali opet i iznova. Na kraju je rekao da.

Zadatak koji je bio pred Chenom činio se nepremostivim. Malo se tvrtki uspjelo tako visoko i tako teško palo. Bilo je vrijeme kada je BlackBerry, sa sjedištem u Ontariu, držao gotovo 50 posto tržišta pametnih telefona u SAD-u. Sa svojim dizajnom prilagođenim korisniku i naglaskom na sigurnosti, telefoni su bili veliki hit u poslovnom svijetu. Postali su neka vrsta kulturnog uzora jer su ovisni korisnici opisivali njihove telefone kao svoje “CrackBerryje”.

Ali popularnost telefona počela je padati, a zatim se strmoglavo smanjivala nakon što je Apple predstavio iPhone, a Google lansirao svog konkurenta Android. BlackBerry je pristupio Chenu jer je bio poznat kao čudotvorac. Postigao je zadivljujući preokret kao izvršni direktor Sybasea, tvrtke za poslovni softver koja je skoro bankrotirala prije nego što je Chen preuzeo kormilo. Zatim je nadgledao akviziciju tvrtke od strane softverskog diva SAP-a.

BlackBerry? Nema šanse

Kad je BlackBerry pristupio Chenu, on je pitao neke uvažene mentore treba li prihvatiti posao. “I svi su rekli da nema šanse”, rekao je uz smijeh. “I budući da su rekli da nema šanse, mislim da mi je to zapravo pomoglo uvjeriti me da trebam.” Dodao je: “Borio sam se između srca i glave. Tako je moje srce konačno pobijedilo.”

Pomogla mu je i zdrava doza “borbenog duha”, čemu je svjedočio kod svog oca, koji je preselio obitelj iz Kine u Hong Kong dok je još bio britanski teritorij. Njegov je otac bio računovođa u Kini, ali vlada Hong Konga nije priznala njegove računovodstvene licence, pa je bio prisiljen obavljati ugovorne knjigovodstvene poslove kako bi hranio obitelj. Onda se naposljetku prebacio na posao sa svilom, u kojem je uspio.

Odrastajući u Hong Kongu, Chen je bio inspiriran drugim kineskim poduzetnicima koji su započeli s dna ili blizu dna te su uz naporan rad i odlučnost postali vrlo uspješni. S ovom odlučnošću u svojoj DNK i njegovom odgoju, Chen je bio spreman preuzeti naizgled nemoguć zadatak.

Dio razloga zašto je Chen preuzeo posao u BlackBerryju 2013. bio je taj što nije želio požaliti što nije prihvatio izazov. “Putovanje je važnije od rezultata”, rekao je. Ako ne uspije, znat će da je dao sve od sebe i da je puno naučio.

Ispostavilo se da Chen nije zakazao te je i dalje izvršni direktor i izvršni predsjednik tvrtke. No, put prema transformiranom BlackBerryju bio je izazovan i bolan, zahtijevajući mnogo hrabrosti.

Težak put transformacije

Upitan što mu je dalo hrabrosti da misli da bi mogao preokrenuti Sybase — bez ikakvog prethodnog iskustva u vođenju softverske tvrtke, ni manje ni više — a potom i BlackBerry, rekao je: “Možda je to bilo samo slijepo povjerenje”. Ipak, dodao je, “vjerujem da će težak rad stvoriti priliku.”

Chen je znao da nema načina da se natječe s Appleom i Googleom u telefonskom hardveru – nesretno predstavljanje BlackBerry Curve 2007. to je dokazalo. Stoga je odlučio BlackBerry pretvoriti u softversku tvrtku s fokusom na kibernetičku sigurnost. “Emocija smrti telefonskog posla bila je najteža”, rekao je Chen. Znao je da će mnogi njegovi zaposlenici biti uništeni – za njih BlackBerry nije bio samo proizvod, već i način života. Također je bio izvor kanadskog ponosa.

Ali kad je prevladao emocije, morao je sagledati činjenice, a činjenice su zahtijevale drastičnu promjenu. To je značilo smanjenje BlackBerryjeve radne snage za 65 posto, ali Chen je znao da bi šteta bila još veća da nije djelovao.

Godine 2019. Chen je ustvrdio da je BlackBerry postigao uspješan preokret, s procijenjenim povećanjem prihoda tvrtke od 23 do 27 posto u odnosu na prošlu godinu.

Transformacija je bila daleko od lake — ali Chen je naglašavao kako je pronašao hrabrosti u tome da bude iskren kada priopćava teške odluke. “Vjerujem u transparentnost”, rekao je Chen. “Vjerujem u poštenje. Ljudi se mogu nositi s mnogim nedaćama sve dok vjeruju da se s njima postupa pošteno… I tako, ja komuniciram na temelju jednog načela: što je najbolje za tvrtku. I to je ono za što vjerujem da je pošteno .

Izvor: Inc.com | Prijevod i prilagodba: financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno