Petak, 19 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mastercard Ekonomski Institut objavio trendove turističke industrije za 2023.

Novi uvidi Mastercard Ekonomskog Instituta otkrivaju da potrošači koriste prednosti tradicionalnijeg načina putovanja u 2023. godini. Dajući prioritet odmorima i otvaranju novih koridora širom svijeta. Izvješće Trendovi turističke industrije za 2023. donosi ključne uvide u globalno stanje putovanja, naglašeno promjenjivim ekonomskim izgledima, upornim zahtjevima potrošača i ponovnim otvaranjem kontinentalne Kine.

Suočeni sa ekonomskim preprekama, postpandemijsko preferiranje iskustava u odnosu na materijalno i dosljedna potražnja za putovanjima u slobodno vrijeme oblikuju 2023. Poslovna putovnja koja su u početku zaostajala za putovanjima u slobodno vrijeme, pronašla su uporište u drugoj polovini 2022. godine, posebno u kulturama gdje je bio prioritet povratak u urede. Uz neizvjesnu ekonomiju koja pruža izvijesne turbulencije na više tržišta, prema procjenama Mastercard Ekonomskog Instituta očekuje se da će ponovno otvaranje kontinentalne Kine potaći globalni rast sa koncentriranim utjecajem u azijsko-pacifičkoj regiji.

Ključna otkrića uključuju:

  • Odmori i poslovna putovanja rastu istim tempom. Globalno, putovanja u svrhu odmora i dalje su izražena, sa porastom bukiranih letova za otprilike 31% u ožujku 2023., u odnosu na isti mjesec 2019. U drugoj polovini 2022. i početkom 2023. godine, rezervacije korporativnih letova sustigle su one za odmor u regijama s jakom kulturom povratka u urede. Uvidi pokazuju da potražnja za sastancima uživo ostaje snažna, predvođena Azijom, Pacifikom i Europom, uz rast troškova komercijalnih putovanja i zabave za 64%, odnosno 42%, u periodu od siječnja do ožujka 2023.
  • Ponovno otvaranje kontinentalne Kine koristi globalnom i azijsko-pacifičkom turizmu. Ponovno otvaranje Kine nakon strogih COVID mjera dolazi u trenutku pozitivnog utjecaja na ekonomiju iskustva, jer je nagomilana potražnja za putovanjima jak vjetar u leđa. Do ožujka 2023. godine, potrošnja na iskustva iznosila je značajnih 93% od onoga kolika je bila 2019., usprkos minimalnim putovanjima prošle godine. Ekonomije u azijsko-pacifičkoj regiji imaju očigledne koristi od otvaranja Kine. Imajući u vidu njihovu snažnu povezanost sa međunarodnom trgovinom, turizam i geografsku blizinu. Ostale zemlje za koje se očekuje da će imati koristi uključuju sjevernu Europu – Njemačku i Francusku, zatim Brazil, gdje bi moglo doći do povećanje izvoza u Kinu uporedo s oporavkom ekonomije.
  • Putnici uspostavljaju nove koridore. Kako potrošači uživaju u većim prihodima i vraćaju se na nivo udobnosti od prije pandemije, oni također kreću u poduhvate putovanja na nove lokacije. Njemačka i Španjolska postaju sve popularnije za latinoameričke putnike. Dok su Saudijska Arabija i Egipat postale popularne destinacije za putnike iz Istočne Europe, Bliskog Istoka i Afrike. SAD, koje su 2022. godine bile peta najpopularnija destinacija za europske putnike, sada su na broju 3. Što signalizira rastuću želju za istraživanjem preko oceana. Tradicionalno turističke europske zemlje, poput Francuske, Italije, Španjolske, Portugala i Grčke, mogle bi imati nesrazmjerno velike koristi od priliva turista.
  • Turisti nastavljaju davati prioritet iskustvima. I dalje se daje prednost iskustvima u odnosu na materijalne stvari, a putnici pokazuju novu potražnju za nečim što je jedinstveno. Moguće je da pod utjecajem društvenih mreža i zabave, putnici idu na manje poznata odredišta kako bi se upoznali sa drugim kulturama. U ožujku, globalna potrošnja na iskustva bila je veća za 65%, dok je potrošnja na materijalne stvari veća za 12% u usporedbi s 2019.

Turisti su u Španjolskoj potrošili čak 111% više na iskustva u ožujku 2023., u odnosu na 2022. Potrošnja orjentirana na iskustvo raste tamo gdje su prestale blokade zbog pandemije, ali kineski turisti s tradicionalno prekomjernim indeksom luksuzne robe, u usporedbi s drugim turistima, mogu potaći potrošnju robe na različitim tržištima.

U prvoj punoj godini nesmetanog putovanja od početka pandemije, potrošači se ponašaju u skladu sa izraženom željom da istraže nove lokacije, povežu se sa prijateljima i obitelji, te akumuliraju iskustva kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme. Usprkos evoluciji ekonomskog pejzaža, prilagodljivi potrošači nastavljaju davati prioritet putovanjima, a s pojavom novih koridora i ponovnim otvaranjem Kine, izgledi za 2023. pružaju dobar razlog za optimizam.

Bricklin Dwyer, glavni ekonomist kompanije Mastercard i šef Ekonomskog Instituta Mastercard

Sveobuhvatna podrška turističkom sektoru

Putnici žele dobro iskustvo od trenutka kada rezerviraju avionsku kartu do trenutka kada prvi put zakorače na novo tlo. A kompanije koje to razumiju u boljoj su poziciji da uspostave duže i vrjednije odnose sa svojim potrošačima. Ovaj ključni preokret u očekivanjima već je počeo mijenjati, ne samo način na koji kompanije rade sa svojim potrošačima, već i način na koji putujemo. Iako će se ponašanje potrošača nastaviti mijenjati usporedo s makroekonomskim okruženjem, pružanje više izbora u načinu plaćanja (kao što je korištenje bodova za rezervacije) i prilagođavanje iskustava, preporuka i ponuda, samo su dvije strategije koje drže svakog putnika u centru angažovanja.

Mastercard je posvećen pomaganju globalnom turističkom sektoru da se oporavi i poželi dobrodošlicu putnicima kroz niz usluga, od analize tržišta i uvida u visokofrekventne podatke koji pomažu da se shvate promjene potrošačkih trendova, sve do marketinških rješenja i strategija angažovanja potrošača, koje podstiču lojalnost brendu i maksimiziraju rezervacije.

Ovdje možete pogledati kompletan izvještaj Trendovi turističke industrije 2023. Ostala izvješća i uvide Mastercard Ekonomskog Instituta možete pronaći ovdje.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno