Nedjelja, 12 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Moć vanjskog razmišljanja u rješavanju poslovnih problema

Ljudi sa strane, koji problem vide drugačije i nisu opterećeni ukorijenjenim idejama što je moguće, a što nije, razmišljaju otvorenije i mogu ponuditi rješenja “out of the box”, izvan uobičajenih okvira.

U svakoj industriji, od energetike do proizvodnje, postoje problemi koji su toliko duboko ukorijenjeni da se čine nepremostivima. U gotovo svim slučajevima, voditelji, konzultanti i radni timovi troše godine i goleme iznose kako bi riješili te izazove, (pre)često bezuspješno. U određenom trenutku ljudi jednostavno odustanu od njihova rješavanja, a ti ukorijenjeni problemi postaju fatalistički prihvaćeni kao nepromjenjiva činjenica. “Tako mi uvijek radimo” postaje “To je jednostavno tako”.

S obzirom na značajna sredstva koja se ulažu u rješavanje takvih problema, moramo se zapitati pristupamo li njihovom rješavanju na pravi način, piše za Fast Company Ophir Ronen, izvršni direktor tvrtke CalmWave koja se bavi rješavanjam i savjetovanjem o problemima u zdravstvu. “Vjerujem da su obrasci koje primjenjujemo, naučeni u IT operacijama poduzeća, široko primjenjivi”, kaže Ronen.

Naučite razlikovati signal od šuma

Ako ste neko vrijeme proveli na jedinici intenzivne njege, sjećate se neprestanih alarma koji kidaju živce. Poput većine ljudi, vjerojatno ste se pitali kako osoblje intenzivne njege može razlikovati alarme. Kako razlikovati signal od buke? Vjerojatno ste se također pitali, s velikom zabrinutošću, kako kritično bolesni pacijenti na odjelu intenzivne njege uopće dobiju trenutak odmora. I bili biste u pravu pitajući se obje ove stvari.

Ova kakofonija buke poznata je kao “umor od alarma”. S ovim se fenomenom suočavaju se pružatelji zdravstvenih usluga, posebno oni koji rade na odjelima intenzivne njege i drugim ustanovama za kritičnu njegu, koji postaju desenzibilizirani ili preopterećeni ogromnim brojem alarma i upozorenja koje generiraju medicinski uređaji i sustavi za nadzor.

Problem zamora od alarma nije nov. To je počelo još s prvim monitorima vitalnih znakova koji su se uz krevete počeli postavljati pedesetih godina prošlog stoljeća. Svih proteklih godina pametni ljudi pokušavali su riješiti ovaj problem. Nisu uspjeli.

Vanjska perspektiva

“Nisam direktor bolnice, niti sam veteran zdravstvene zaštite”, piše Ronen. “Slučajno sam naišao na problem umora od kliničkog alarma. Na vrhuncu pandemije uzeo sam godišnji odmor u svojoj tvrtki PagerDuty i pridružio sam se lokalnom timu za potragu i spašavanje kako bih ispunio svoju građansku dužnost.”

Obuka za potragu i spašavanja je intenzivna i općenito se izvodi u najgorim mogućim uvjetima (zimi) kako bi se volonteri pripremili za zahtjevne zadatke. Kada ste na misiji i krećete u spašavanje, postoje neke sličnosti s planinarenjem. Obično ste opterećeni opremom i pokušavate pokriti što više terena. No još uvijek ostaje prilike za razgovor s kolegama.

Tijekom jedne takve misije bolničari su Ronenu pričali o umoru od alarma na odjelima za intenzivnu njegu. Naučio je da to ima štetne i ponekad strašne posljedice za pacijente. Ali i da je to vrlo često uzrok sagorijevanja zaposlenih na odjelu te da doprinosi stvaranju visoko stresnog radnog okruženje. Uz kroničan nedostatak medicinskih sestara, koje masovno napuštaju zdravstveni sustav, Ronenu je bilo neshvatljivo da zdravstveni djelatnici i pacijenti moraju trpjeti buku i stres u okruženju namijenjenom za odmor i oporavak.

“Bio sam autsajder u ovom problemu, ali autsajder koji je stekao izravno i relevantno iskustvo vezano uz umor od alarma. Vidio sam ovaj obrazac prije, i što je najvažnije, riješio sam problem na temelju iskustva s velikim IT poduzećima. Imao sam odgovarajuću stručnost potrebnu za izradu kreativnih i u praksi testiranih rješenja, što mi je pomoglo da riješim problem. A kao autsajder, imao sam otvoren način razmišljanja, bez unaprijed stvorenih ideja o tome što je moguće, a što nije moguće”, tumači Ronen.

Rješenje pomoću transparentne umjetne inteligencije

CalmWave je problem zamora od alarma u jedinicama intenzivne njege riješio pomoću transparentne umjetne inteligencije, kontrapunkta generativnoj umjetnoj inteligenciji. Hvatanjem, analizom i sintezom podataka u stvarnom vremenu iz desetaka izvora (monitori vitalnih znakova, intervencije, lijekovi, laboratoriji, narudžbe i drugi elektronički zdravstveni zapisi). Tako su bolnicama dali ključnu inteligenciju za rješavanje problema umora od alarma, poboljšanje ishoda liječenja, optimiziranje operacija i zadržavanje medicinskog osoblja.

Počeli smo s rješavanjem pošasti alarma. Sada koristimo to bogatstvo signalnih podataka kako bismo identificirali ključne podatke o stanju pacijenta i zadržimo osoblje. Da smo ovom duboko ukorijenjenom problemu pristupili na tradicionalan način, iz bolničke odnosno medicinske perspektive, vjerojatno ne bismo uspjeli. Poput mnogih naših prethodnika, od kojih su većina etablirani, dobro poznati i bogati velikani medicine. Međutim, spajanje raznolikih pristupa i primjena znanja iz više domena omogućilo nam je da iskoristimo snagu sinergije za formiranje nove, šire perspektive. Osnažujući tako našu misiju promjene vođene inovacijama”, razlaže Ronen.

“Pouke iz naše priče univerzalno su primjenjive. Naglašavaju važnost suradnje među domenama, važnost timskog rada i korištenja zen prakse početničkog uma za poticanje inovacija i promjena. Ovakav pristup rješavanju izazovnih problema primjenjiv je na sve industrije i domene te pokazuje kako je u srži čovjeka da čini nevjerojatne stvari za opće dobro”, zaključuje Ronen.

Izvor: tockanai.hr

 

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno