Netflix licenciranje video podcasta postaje nova strateška odluka tvrtke. Bloomberg navodi da Netflix pregovara s iHeartMediom o stjecanju ekskluzivnih prava za distribuciju video verzija popularnih podcast emisija. Cilj je izravna konkurencija YouTubeu, koji trenutno dominira u video podcast segmentu.
Netflix cilja dominaciju u rastućem video podcast segmentu
Ako se ugovor postigne, cijele epizode iHeartovih podcasta više se ne bi emitirale na YouTubeu. Netflix želi ponudu koju konkurencija ne može dijeliti. Međutim, iHeartMedia razmatra da ne uključi sve svoje emisije u dogovor, što pokazuje da obje strane pažljivo procjenjuju rizike.
Ovaj potez dolazi u trenutku kada video sadržaj postaje ključan za rast podcast industrije. Publika želi gledati izraz lica, dinamiku razgovora i studijski ambijent, a ne samo slušati zvuk.
Tržište je odmah reagiralo
Nakon vijesti o mogućem dogovoru, dionice iHeartMedia porasle su 37%, dosegnuvši 3,99 dolara.
Istovremeno, njihova obveznica koja dospijeva 2030. godine skočila je na 75,75 centi za dolar.
Reakcija tržišta pokazuje da investitori vjeruju kako ulazak u ekskluzivne streaming partnerstva može biti ključ novog rasta.
Netflix već gradi mrežu podcast sadržaja
Ovo nije izoliran slučaj.
Netflix i Spotify nedavno su potpisali dogovor kojim će određeni podcasti od 2026. biti prikazivani isključivo na Netflixu.
Dio Spotifyjevih emisija bit će prebačen na YouTube, ali neće biti dostupan na Netflixu, što otkriva formiranje zatvorenih medijskih ekosustava.
Zašto podcasteri prelaze u video format
Prema Edison Researchu, 77% novih slušatelja preferira podcast u video obliku. Više od milijardu ljudi mjesečno gleda podcaste na YouTubeu. Zato podcasteri traže platforme s razvijenom video publikom.
Primjer toga je Ashley Flowers (Audiochuck), koja je svoje emisije prebacila na streaming platformu Tubi.
Tako je stvorila poseban kanal s cjelokupnim video sadržajem svoje mreže.
Prednosti i rizici za kreatore
Podcasteri većinu prihoda ostvaruju kroz oglase. Uklanjanje sadržaja s YouTubea može značiti gubitak dijela publike i zarade, jer je YouTube i dalje dominantan izvor prometa.
No istovremeno, Netflix može ponuditi globalnu vidljivost, brend prestiž i bolje uvjete produkcije.
Netflix licenciranje video podcasta mijenja smjer industrije
Netflix licenciranje video podcasta može označiti novu fazu medijskog tržišta u kojoj se podcasti više ne tretiraju samo kao audio proizvod, već i kao vizualni sadržaj visokog komercijalnog potencijala, prenosi Biznis.
Dogovor s iHeartMediom, ako bude postignut, pojačat će pritisak na YouTube, ali i podcasterima otvoriti mogućnost ulaska u šire publike i profesionalne produkcijske mreže.


