Četvrtak, 25 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Od barmena do inspektora: singapurska robotska radna snaga dopunjuje nedostatak uposlenika

Nakon što su se tijekom pandemije mučile s pronalaskom osoblja, tvrtke u Singapuru sve su se više okrenule postavljanju robota kako bi im pomogli u obavljanju niza zadataka, od pregleda gradilišta do skeniranja polica za knjige u knjižnicama.

Grad-država SIngapur se oslanja na strane radnike, ali njihov je broj pao za 235.700 između prosinca 2019. i rujna 2021., prema ministarstvu radne snage, koje bilježi kako je suzbijanje COVID-19 ubrzalo “brzinu usvajanja tehnologije i automatizacije” od strane tvrtki, piše Reuters.

Na gradilištu u Singapuru četveronožni robot pod nazivom “Spot”, koji je izgradila američka tvrtka Boston Dynamics, skenira dijelove blata i šljunka kako bi provjerio napredak u radu, a podaci se vraćaju u kontrolnu sobu građevinske tvrtke Gammon.

Glavni menadžer Gammona, Michael O’Connell, rekao je da je za korištenje Spota potreban samo jedan zaposlenik umjesto dva koja su prethodno bila potrebna za ručno obavljanje posla.

“Zamjena potrebe za radnom snagom na licu mjesta s autonomnim rješenjima dobiva stvarnu snagu”, rekao je O’Connell, koji vjeruje da će  se nastaviti nedostatak radne snage u industriji pogoršan pandemijom.

Robot u knjižnici

U međuvremenu, Singapurska Nacionalna knjižnica predstavila je dva robota za čitanje na policama koji mogu skenirati naljepnice na 100.000 knjiga, ili oko 30 posto svoje zbirke, dnevno.

“Osoblje ne mora čitati brojeve poziva jedan po jedan na polici, a to smanjuje rutinske operacije i radno intenzivne aspekte”, rekao je Lee Yee Fuang, pomoćnik ravnatelja u Odboru nacionalne knjižnice.

Singapur ima 605 instaliranih robota na 10.000 zaposlenih u prerađivačkoj industriji, što je drugi najveći broj u svijetu, nakon 932 u Južnoj Koreji, prema izvješću Međunarodne federacije robotike za 2021.

Roboti se također koriste za zadatke usmjerene na klijente, s više od 30 metro stanica koje će imati robote koji pripremaju kavu za putnike na posao.

Keith Tan, izvršni direktor tvrtke Crown Digital, koja je stvorila robota barmena, rekao je da pomaže u rješavanju “najveće bolne točke” u sektoru hrane i pića – pronalaženju osoblja – dok također stvara dobro plaćena mjesta za automatizaciju sektora.

Međutim, neki ljudi koji su isprobavali uslugu i dalje su čeznuli za ljudskom interakcijom.

“Uvijek želimo imati neku vrstu ljudskog dodira”, rekao je putnik Ashish Kumar, pijuckajući piće koje je skuhao robot.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno