Četvrtak, 25 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Staro pravilo za prepoznavanje dezinformacija

Za dijeljenje dezinformacija i lažnih vijesti većina ljudi sklona je kriviti medije i manipulatore, prevarante i ekrane. Ali suptilniji rizik prožima svaki ured, kantinu i radno mjesto. Ljudski poriv za dijeljenjem informacija. Tko ne želi impresionirati šefa i podijeliti s njim najnovije vijesti o konkurenciji ili o novim kupcima?

Zaštita integriteta branda odnosi se na promicanje provjere smisla i obuzdavanje impulsa za dijeljenjem neutemeljenih informacija s određenom mrežom.

Moderne dezinformacije

Lažne vijesti i dezinformacije imaju sve X faktore: strahopoštovanje, iznenađenje, istaknutost, korisnost i novost. Ništa od toga nužno nije ljubazno ili korisno. Mnogi vaši zaposlenici, klijenti i investitori bili su izloženi dezinformacijama. Lažne priče imaju 70 posto veću vjerojatnost da će biti retweetane, piše Inc.

Sveučilište u Baltimoreu i tvrtka za kibernetičku sigurnost CHEQ procjenjuju globalnu štetu od širenja dezinformacija procjenjuju na 78 milijardi dolara, uz znatno više skrivenih gubitaka. Procjenjuje se da tvrtke preusmjeravaju 235 milijuna dolara godišnjih proračuna za oglašavanje na web stranice koje šire dezinformacije.

Test trostrukog filtra koji još od prije 2500 godina pripisuje se grčkom filozofu Sokratu, a lideri ga mogu usvojiti za provjeru točnosti informacija.

Test trostrukog filtra

Priča kaže da je jednog dana Sokratu dotrčao učenik rekavši mu da je upravo sreo prijatelja i da ima novosti. Budući da ljudi često predstavljaju mišljenja kao činjenice, Sokrat je odredio da poruka mora proći test trostrukog filtra prije slušanja.

Ako ne prođe, pravilo je da se poruka ne može dijeliti dalje.

Dakle, kakav je to test? Pitao je: “Je li to istinito, ljubazno ili korisno?”

Ova jednostavna pitanja mogu potaknuti dovoljno dugu stanku da se lakše uoči vrijednost dijeljenih informacija i ograniči širenje lažnih vijesti.

Je li istina?

Ocijenite vjerodostojnost informacija. Je li to mišljenje, tvrdnja, zaključak, pretpostavka ili činjenica? Ako je izvor pouzdan, manja je vjerojatnost da se radi o rekla-kazala pričama i treba ga uzeti u obzir.

Je li ljubazno?

Ocijenite jesu li informacije konstruktivne za poslovanje, štetne za druge ili korisne za širitelja. Koja je prava namjera iza dijeljenja informacija?

Je li korisno?

Ocijenite vrijednost koju informacije pružaju. Ako nema komercijalne ili strateške koristi od njegovog širenja, vjerojatnije je da je to spekulativno i treba ga obuzdati.

Svatko može koristiti ovu jednostavnu provjeru istinitosti, ljubaznosti i koristi.

Kultura provjere činjenica može se činiti protivnom brzom agilnom stilu koji je tipičan za poduzetnike, ali ključno je očuvati dugovječnost i spriječiti narušavanje ugleda. Oni s najvećom poniznošću u pogledu dezinformacija najmanje su pogrešno informirani. Pametni lideri cijene koliko pristranosti doprinose. Na primjer, pristranost potvrde sugerira da će zaposlenici vjerojatnije potvrditi podatke koji su u skladu s postojećim perspektivama. Sam učinak izloženosti čini donositelje odluka sklonijima „lajkati“ sve što opetovano čuju, bez obzira na izvor, istinitost ili logiku. A učinak iluzorne istine čini ljude izglednijim da povjeruju ponavljanim tračevima ili vijestima.

Mjere zaštite

Kada je 85 posto potrošača spremno ukinuti vaš proizvod ili brand samo ako ih vide uz lažan, obmanjujući ili huškački materijal, znate da je vrijeme za djelovanje.

Nažalost, za rješavanje problema se ne možete osloniti na platforme kao što je Meta. Oni krive korisnike. “Pojedinačni ljudi su ti koji odlučuju vjerovati ili ne vjerovati u nešto… Oni su ti koji odlučuju dijeliti ili ne dijeliti.”

Rigoroznije ispitivanje i istraživanje pretpostavki navike su koje vrijedi usavršavati. Evo nekih dodatnih razmatranja za smanjenje rizika dezinformacija među kolegama:

  • Kada njegujete kulturu odgovornosti, manja je vjerojatnost da će zaposlenici dijeliti dezinformacije.
  • Kada njegujete kulturu povjerenja, manje je vjerojatno da će se zaposlenici oslanjati na pretpostavke ili zaključke.
  • Kada omogućite pristup planovima, manje je vjerojatno da će zaposlenici nagađati o scenarijima.
  • Kada promovirate rano rješavanje sukoba, manje je vjerojatno da će zaposlenici klevetati kako bi napredovali.
  • Kada budete uzor otvorene komunikacije, zaposlenici će manje ogovarati. Zaposlenici koji dožive manje ogovaranja su zadovoljniji, ostaju dulje i manje je vjerojatno da će potaknuti „veliku ostavku“.

Ova znanstveno utemeljena perspektiva je istinita i zamišljena kao ljubazna i korisna. Ako tvrtke podržavaju točnost informacija i daju zaposlenicima vremena da “razmisle prije nego što ih podijele”, provjera se normalizira, dezinformacije se smanjuju i svi su na dobitku.

To je jednostavna formula za poboljšanje krajnjeg rezultata i očuvanje ugleda. Štoviše, ispunjava profesionalnu obvezu prema kupcima, zaposlenicima i investitorima.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno