‘Dame i gospodo, predstavljamo vam najpoželjniji Range Rover u povijesti’!
Ovim je riječima kreativni direktor Land Rovera Gerry McGovern u listopadu prošle godine predstavio novo izdanje kultnog britanskog automobila, miljenika kraljevske obitelji, političara, sportaša i drugih globalnih superzvijezda.
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover1-1024x639.jpg)
‘Ovo je automobil bez premca, od besprijekorne vanjštine do mirnog utočišta u kabini. Ne slijedi trend niti modu, ali modernom dizajnerskom filozofijom, u kombinaciji s više od 50 godina evolucije, jednostavno je najpoželjniji Range Rover ikada stvoren’.
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover2-1024x576.jpg)
Povijest Range Rovera
Lijepe riječi, no vratimo se koju godinu unatrag. Priča o Range Roveru započela je prije pola desetljeća, točnije 1970. godine kada je lansiran prvi luksuzni SUV u autoindustriji. Doslovno preko noći, započela je nova era.
Posebnost Rangea bila je svestranost, odnosno spoj tri vrste automobila u jednom. Bio je to luksuzni model za svakodnevne aktivnosti, vozilo moćnih performansi za autoceste i duga putovanja te radni stroj koji obožava silazak na neasfaltirane prometnice.
Njegova jedinstvena kombinacija dizajna, rafiniranosti i inženjerskih inovacija postala je mjerilo za sve buduće luksuzne SUV modele.
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover3-1024x469.jpg)
Na njegov šarm pala je svjetska elita. Michael Jordan, Angelina Jolie, Victoria Beckham, Kim Kardashian, Maria Sharapova, Jennifer Garner, Ariana Grande i brojne druge planetarno poznate osobe jednostavno su ga morali imati.
Obožavala ga je i prva dama Velike Britanije kraljica Elizabeta II, koja je jednom prilikom izjavila: ‘Bentley i Rolls-Royce su ok, ali vrijeme najviše volim provoditi u Range Roveru’.
Ako to kaže kraljica, tko smo mi da proturječimo?
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover4-1024x683.jpg)
Gledajući kroz povijest, teško je pronaći model koji je toliko podizao standarde u autoindustriji.
Dizajn i performance
Najluksuzniji SUV na svijetu oblikuju superiorna razina profinjenosti te inspirativni dizajn zajedno s tehnološkim arsenalom koji ga izdvajaju iz gomile. Tako je 1992. godine Range Rover postao prvi 4×4 model na svijetu opremljen sustavom za kontrolu trakcije i automatskim elektroničkim zračnim ovjesom što je osiguravalo rafinirani osjećaj vožnje na i izvan ceste, dok je 2012. godine najnovija generacija Range Rovera postala prvi SUV na svijetu koji je imao laganu, potpuno aluminijsku konstrukciju, čineći ga lakšim, jačim i učinkovitijim terencem.
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover5-768x1024.jpg)
Kulminacija svega dogodila se prošle godine s predstavljanjem najnovije, vizualno najatraktivnije i tehnološki najsofisticiranije generacije Range Rovera koji je od ovoga tjedna dostupan i našim kupcima.
Novi Range Rover ima 125 novopatentiranih tehničkih rješenja, a i dalje izgleda statusno, zadržavši četvrtaste konture oplemenjene maštovitim detaljima. I sadržajem je pravi dragulj u finoći izvedbe, ali i visoke tehnologije.
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover6-768x1024.jpg)
Vozi na novoj platformi MLA Flex koja će od 2024. primati i čisti električni pogon, a dotad će prihvaćati čak sedam motora: novi klasični V8 twinturbobenzinac P530, blagohibridne dizelaše D250, D300 i D350, blagohibridne benzince P360 i P400 te također nove plug-in hibride P440e i P510e.
Novi plug-in hibridi od 510 KS i 440 KS pružaju opuštajuću i učinkovitu vožnju s dometom električnog vozila do 100 kilometara dok novi benzinski motor Twin Turbo V8 sa 530 KS isporučuje profinjenu vožnju s impresivnim performansama i ubrzanjem s mjesta do 100 km/h za 4,6 sekundi!
![](https://financa.ba/wp-content/uploads/2022/02/range-rover7-1024x545.jpg)
Elektronika ovjesa povezana s navigacijom unaprijed čita cestu i prediktivno usmjerava rad ovjesa na optimum, a priča za sebe su i sva potpuno električna vrata i sustav ventilacije koji filtrira čestice alergena i bakterija, pa čak i korona virusa.
U standardnoj i dužoj izvedbi mogu se konfigurirati izvedbe s četiri, pet i sedam sjedala, a zakretanje stražnjih kotača poboljšava okretnost i upravljivost.
Izvor: Jutarnji.hr