Financa
Digitalni poslovni portal

U BiH dominira izvoz željeza i čelika nad uvozom

Smanjena potražnja željeza i čelika i nedostatak velikih projekata u Bosni i Hercegovini doveli su do toga da je izvoz ovih proizvoda ove godine veći od uvoza. Naime, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), izvoz željeza i čelika iz Bosne i Hercegovine dominira nad uvozom ovih proizvoda.

Isti navode da je u prvih šest mjeseci ove godine uvezeno željeza i čelika za 855.354.700 BAM. Dok je, s druge strane, izvezeno za 937.352.533 BAM. U prvoj polovini ove godine željeza i čelika je izvezeno za 634.085.672 BAM. Zanimljivo, izvezeno je proizvoda od željeza i čelika za 359.492.662 BAM. Uvezeno je željeza i čelika za 495.186.026 BAM. Uvezeno je proizvoda od željeza i čelika za 360.168.674 BAM, piše u podacima UIO BiH.

Navodi se da je u tom periodu prošle godine ove robe uvezeno za 993.578.335 BAM. Izvezeno za oko 1,06 milijardi KM. Tijekom šest mjeseci ove godine najviše smo uvezli iz Italije, i to za 174.200.587 BAM. Na drugom mjestu je uvoz iz Srbije za 159.325.422 BAM. Na trećem mjestu je uvoz iz Kine za 103.873.004 BAM.

Najveći izvoz u Srbiju, Hrvatsku i Njemačku

Sa druge strane, najviše željeza&čelika smo izvezli u Srbiju za 176.677.477 BAM. Na drugom mjestu je Hrvatska, gdje je izvoz iznosio 167.174.128 BAM. Na trećem mjestu je Njemačka, izvoz je iznosio 116.974.918 BAM.

Manji uvoz i veći izvoz su mogli biti dobrim dijelom posljedica nedovoljne potražnje na bh. tržištu. Odnosno slabije ekonomske aktivnosti u cjelini. Ovakvu pretpostavku ne možemo potvrditi bez podataka o realizaciji na domaćem tržištu i više detalja o strukturi uvoza i izvoza. Ipak, ostali ekonomski pokazatelji i mali broj velikih gradilišta u BiH nam daju dobar osnov za to. S obzirom na to da ni na našim izvoznim tržištima ‘ne cvjetaju ruže’, odnosno ekonomije Europske unije i regije također nisu u ekspanziji već mnoge od njih ili na rubu recesije ili već u recesiji, pitanje je koliko dugo će i vanjska tražnja biti dovoljna za naš izvoz.

Igor Gavran, Ekonimski analitičar

Dodao je da je jedino održivo rješenje za plasman naše robe iz ove kategorije povećanje tražnje na domaćem tržištu i pokretanje i proširenje projekata koji će dugoročno donijeti veću korist ekonomiji nego privremeni priliv od izvoza, piše BHRT.

Prijavite se na naš Newsletter

Možda Vam se sviđa

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste u redu s tim, ali možete odbiti ako želite. Prihvati Opširnije