Srijeda, 9 srpnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

U e-mailovima koristite frazu ‘nadam se da ste dobro’ – na taj način nećete privući pažnju

Spremate se poslati e-mail. Možda je upućena klijentu, voditelju kadrovske službe ili kolegi s kojim niste razgovarali neko vrijeme. Refleksno počinjete tipkati: “Nadam se da ste dobro.”

Iako to možda iskreno mislite, takva poruka ne daje primatelju razlog da nastavi čitati – a u nekim slučajevima može ih čak potaknuti da u potpunosti preskoče vašu poruku.

Ako se vaš uvod ne ističe, ostatak vaše poruke možda nikada neće biti pročitan.

Vaš uvod nije samo ispunjavanje maila, to je prvi dojam. Upravo zato biste o njemu trebali razmisliti jednako kao i o ostatku e-maila.

Zašto “nadam se da ste dobro” nije dobar početak?

Problem nije u tome što je ova fraza nepristojna – ona je jednostavno zaboravljiva.

„Nadam se da ste dobro“ postalo je ekvivalent dosadnog, automatskog ćaskanja putem e-pošte. Toliko je uobičajeno da većina ljudi vjerojatno preskače tu granicu. U nekim slučajevima to se čak može činiti neosobnim ili lijenim, pogotovo ako šaljete e-mail nekome s kim niste razgovarali neko vrijeme.

Uz „nadam se da ste dobro“, trebali biste izbjegavati i:

Automatski jezik: Ako se vaša uvodna poruka može kopirati i zalijepiti u 100 drugih e-mailova bez ikakve promjene, vjerojatno je previše generička.

Nagla pitanja: Izravno prelazak na zahtjev – posebno bez veze – može se činiti transakcijskim.

Prazan entuzijazam: „Sretan ponedjeljak!“ ili „Nadam se da vam je tjedan odlično započeo!“ često se čini kao isprazno popunjavanje maila, osim ako nema stvarne veze. Ako želite koristiti jednu od ovih rečenica, dodajte nešto osobno kako biste joj dali težinu, poput: „Sretan ponedjeljak! Nadam se da ste imali odličan vikend. Prvi put sam isprobao [X aktivnost] i jako sam se zabavio.“

Što reći umjesto toga

Snažna uvodna poruka djeluje ljudski, specifično i namjerno. Jer bez obzira na to pratite li neku aktivnost, predstavljate li se ili započinjete projekt, način na koji započinjete utjecat će na ono što slijedi.

Evo nekoliko jednostavnih, ali učinkovitih načina da se pomaknete dalje od “nadam se da ste dobro” i osmislite poruku koja zapravo privlači pažnju i gradi odnose:

1. Spomenite zajedničku dodirnu točku

Ako ste se već povezali – čak i nakratko – iskoristite to. Podsjećanje nekoga gdje ste stali daje vašoj poruci trenutni kontekst.

Pokušajte ovo:

“Lijepo smo razgovarali prije nekoliko mjeseci na [X konferenciji ili događaju].”

“Cijenim vaše uvide koje ste dali tijekom jučerašnjeg strateškog sastanka.”

2. Pokažite energiju

Kada možete potaknuti ljude da pozitivno razmišljaju koristeći pozitivne riječi i fraze, to je obostrano korisno za sve. Ovakav uvod posebno je učinkovit kada želite osjećati toplinu i usmjerenost na djelovanje.

Pokušajte ovo:

“Veselim se suradnji na ovom projektu i želim podijeliti kratki update.“

„Puno sam razmišljao o našem razgovoru i uzbuđen sam što ću s vama podijeliti ideju.“

3. Potvrdite pravovremenost (kada je relevantna)

Ne morate ignorirati činjenicu da se javljate tijekom prometne sezone ili nakon što je prošlo neko vrijeme. Ali preskočite lažnu ljubaznost i budite svjesniji.

Pokušajte ovo:

„Znam da je u ovom periodu kod vas gužva, samo sam se htio pobrinuti da ova prilika ne bude propuštena.“

„Javite se prije rokova sljedećeg mjeseca kako bismo bili sigurni da smo usklađeni.“

4. Neka bude o njima

Ovo posebno dobro funkcionira u e-mailovima za umrežavanje ili informiranje.

Pokušajte ovo:

„Čestitam na nedavnom lansiranju proizvoda! Ako smatrate korisnim, rado ću podijeliti ono što smatram da je jako dobro funkcioniralo kako biste to mogli ponoviti za buduća lansiranja.“

„Vidio sam vašu objavu na [X temu] i stvarno mi je ostala u sjećanju, pa sam vam htio zahvaliti.“


Izvor: CNBC Make it; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno