Subota, 18 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Uz 6 jednostavnih navika živite bolji život

Suočimo se s tim: promjena je teška. Ali ako se bojite promjene, odričete se potencijalnih dobrobiti stvaranja sreće i boljeg života.

Prvi korak koji morate poduzeti kako biste prihvatili promjenu jeste napraviti promjenu. Možda ćete biti izbezumljeni i uplašeni. Ali morate ispružiti vrat preko zida koji vas sputava i vidjeti što je s druge strane. A tamo je prilika da ostvarite život kakav zamišljate. Kad prevladate prepreke promjene, počet ćete ispunjavati svoj život s više radosti, uzbuđenja, mira i mogućnosti. Evo šest stvari koje možete učiniti da promijenite svoj život.

1. Pojednostavite način na koji upravljate svojim danom

Pojednostavljivanje ne znači eliminiranje svega za čije ste postizanje naporno radili. Radi se o donošenju inteligentnih izbora među opcijama koje su vam na raspolaganju. Radi se o spoznaji da vas je težnja da “imate sve” spriječila da uživate u stvarima koje pridonose vašoj sreći. Radi se o prepoznavanju onoga što vam je važno i elegantnom otpuštanju stvari koje vam nisu važne.

2. Izbjegavajte ljude koji vam donose stres

Ako vam netko neprestano stvara stres, a vi ne možete popraviti situaciju, razmislite o tome da ograničite vrijeme koje provodite s tom osobom ili da potpuno prekinete vezu. To je osobito istinito ako se često upuštate u žestoke rasprave o temama koje vas uznemiruju i uzrokuju porast krvnog tlaka. Važno je naučiti izbjegavati te ljude i umjesto toga se usredotočiti na njegovanje mirnog stanja uma.

3. Distancirajte se od zlobnih tračeva

U HR krugovima određene vrste ogovaranja smatraju se nasiljem na radnom mjestu i oblikom napada. Zapravo, tračevi na radnom mjestu mogu imati ozbiljne posljedice. Uglavnom ako osoba koja ih širi ima nadmoćan položaj nad osobom koja ih prima. Neki od negativnih ishoda ogovaranja na radnom mjestu uključuju:

  • Pad povjerenja i morala
  • Smanjenje produktivnosti i izgubljeno vrijeme
  • Povećana tjeskoba među zaposlenicima jer se glasine šire bez jasnih informacija
  • Podjele među kolegama jer pojedinci zauzimaju strane
  • Povrijeđeni osjećaji i šteta za ugled

U najgorim slučajevima, ogovaranje može čak rezultirati gubitkom vrijednih zaposlenika koji napuštaju tvrtku zbog nezdravog radnog okruženja.

Ako je trač pretvorio radno mjesto u neprijateljsko okruženje, najbolje je da odete jer ćete se tako spasiti nepotrebnog stresa i dobrog ugleda. Ako se često nalazite u takvom okruženju, ograničite one koji tračaju. Odbijte pozive na ručak i improvizirane Zoom pozive i udaljite se od „napetih“ razgovora. Zatim tražite poslovne odnose s pozitivnim ljudima koji poštuju druge, fokusiraju se na sebe i ne daju se uvući u mentalitet grupnog razmišljanja.

4. Više slušajte, a manje govorite

Učinkovito slušanje ključni je čimbenik u komunikaciji. To uključuje strpljenje i dopuštanje govorniku da razmisli prije nego što odgovori. Prekidanje drugih dok govore ili završavanje njihovih rečenica može se smatrati lošom navikom koja ometa učinkovitu komunikaciju. Kako biste testirali svoje vještine slušanja, zapitajte se koliko često prekidate druge dok govore. Pokušavate li završiti tuđu rečenicu? Upamtite, pravo slušanje se događa kada svoj ego ostavimo po strani, a obje strane su zadovoljne slušanjem i promišljenim odgovorom.

5. Prestanite se pretvarati

Ponekad možemo sakriti svoje pravo ja kako bismo postigli željeni ishod. Stavljamo fasadu i pokušavamo impresionirati druge u društvenim situacijama. Međutim, ovaj pristup “lažirajte dok ne uspijete” dugoročno je neučinkovit. Može donijeti kratkoročne dobitke, ali može imati ozbiljne posljedice koje bi mogle oštetiti vaš ugled i odnose.

Umjesto toga, bolje je biti iskren prema sebi i drugima, odbaciti masku i prigrliti svoj pravi identitet. Budući da ste autentični, primijetit ćete značajnu razliku u ljudima koje privlačite i u tome kako se ponašaju prema vama.

6. Postavite manje ciljeve

Razmislite o postavljanju manjih ciljeva kako biste izbjegli osjećaj preopterećenosti kada slijedite veliki cilj. Poduzimanje malih koraka može pomoći u izgradnji vašeg samopouzdanja, potaknuti vas da napredujete i spriječiti vas da zaglavite u veličini svog konačnog cilja. Umjesto da se fokusirate na vrh planine, koncentrirajte se na prvu prekretnicu i napravite prvi korak prema ostvarenju svog cilja.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno