Petak, 14 lipnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zabrinuti ste da ste u industriji koja umire?

Svako poslovanje u bilo kojoj industriji u konačnici je osjetljivo na poremećaje ili zastarjelost ako ne planira budućnost ili joj se ne prilagodi. Tehnološki napredak stvara mnogo prilika, ali uništava mnogo toga. To uništavanje obično uključuje ljudski faktor u vidu gubljenja posla jer jedna tvrtka ili industrija potiskuje druge. Ako ste u industriji koja se mijenja, opada ili se bori da održi korak s promjenama u gospodarstvu, razumljivo je da biste mogli biti zabrinuti za svoj posao.

Dobra vijest je da se te promjene ne događaju preko noći. Velike su šanse da će promjene na neki način biti najavljene. Najvjerojatnije možete predvidjeti je li vaš posao ugrožen zbog promjena na tržištu. Ako predviđate da bi vaša karijera mogla postati slijepa ulica, na što se možete pripremiti?

Ako ste na visokoj poziciji, vjerojatno postoji mnogo toga što možete učiniti kako biste potaknuli svoju tvrtku na prilagodbu. Pod pretpostavkom da ste spremni sudjelovati u malom vlastitom uništavanju. Ako ste niže u hijerarhiji i nemate utjecaj potreban za oblikovanje strategije tvrtke, možda ćete moći učiniti manje. U svakom slučaju, važno je osigurati svoju karijeru u budućnosti pažljivom procjenom svojih vještina i načina na koji bi se one drugdje mogle primijeniti.

Usredotočite se na prenosive vještine.

Najsigurniji put uključuje ozbiljnu procjenu vaših vještina. Mnogi su ljudi dobri u opisivanju specifičnih zadataka koje rade i svojih iskustava s određenim procesima i vještinama. Zbog toga ljudi navode svoje nazive poslova, opisuju projekt na kojem su bili, a zatim navode aplikacije ili certifikate u svojim životopisima. Ali opis vašeg posla samo je okvirni vodič za ono što vas čini uspješnim na poslu.

Što ste zapravo sposobni učiniti? Možete li okupiti ljude da rade na projektu prema zajedničkom cilju? Jeste li dobri u uzimanju apstraktnih izjava o problemu i njihovom pretvaranju u skup radnji koje je moguće izvesti? Jeste li vješti u vođenju teških razgovora i rješavanju sukoba među kolegama?

Neke od ovih vještina mogu se odnositi na vašu trenutnu ulogu, ali druge mogu biti stvari koje radite rutinski, a da za to ne dobijete priznanje u godišnjoj procjeni učinka.

Napravite popis onih apstraktnijih sposobnosti; to su prednosti na kojima želite graditi i one bi mogle ukazati na sljedeći korak u vašoj karijeri.

Prepoznavanje vaših pravih sposobnosti može se činiti očitim zadatkom, ali mnogi ga smatraju teškim.  Nakon što saznate koje su to vještine, možete početi istraživati ​​gdje se mogu primijeniti. Možda odlaskom na sajmove ili druge događaje vezane uz karijeru i angažiranjem regruta iz drugih industrija. Steknite uvid u nazive poslova koji bi vam mogli imati smisla u nepoznatom području. Naučite žargon kojim ih to polje opisuje. Možda ćete morati naučiti nekoliko novih aplikacija ili procesa kako biste bili održiv kandidat. Ali saznanje o tome što nudite pomoći će vam da se predstavite kao vrijedan kandidat.

Inovaciju napravite iznutra.

Ako ste malo viši u hijerarhiji svoje organizacije i imate malo poduzetničkog duha, mogli biste usvojiti drugačiji način razmišljanja. Umjesto da se fokusirate na to kamo biste mogli dalje ići, možete razmišljati o tome kako bi se vaša tvrtka mogla razvijati. Gotovo svaki sektor poljoprivrede, proizvoda i usluga će se promijeniti u sljedećih 20 godina. Čak će i sveučilišno obrazovanje, koje na mnogo načina nije bitno promijenilo svoje metode u 500 godina, vjerojatno doživjeti značajne preinake u sljedećih desetljeće ili dva.

Drugim riječima: ako pretpostavljate da će vaš posao pojesti promjena, možda biste vi trebali biti taj koji pravi promjenu.

Klasičan primjer tvrtke koja nije htjela pojesti samu sebe je Kodak. Unatoč tome što je razvijao tehnologiju digitalne fotografije, bio je zabrinut oko daljnjeg razvoja tehnologije zbog straha od rezanja u prodaji fotografskog filma. Bili su u pravu što se tiče implikacija tehnologije digitalne slike za svoju osnovnu djelatnost, ali greška se napravila što nisu postali lider u lansiranju te tehnologije na tržište.

Nasuprot tome, tvrtke poput Netflixa od početka su pazile na čimbenike koji bi njihovo poslovanje mogli učiniti zastarjelim. Netflix je prepoznao da je posao iznajmljivanja filmova, a posebno divovski Blockbuster, opterećen ogromnim troškovima održavanja fizičkih lokacija i da je jeftiniji model, koji koristi centralizirana skladišta i internetsko sučelje, izvediv. Također je brzo prepoznao da u biti šalje računalne datoteke putem veze vrlo niske propusnosti (Poštanska služba SAD-a) i prešao na streaming model. Zatim je shvatio da streaming tuđeg sadržaja neće biti dovoljan za održavanje pretplatnika te je počeo proizvoditi i nabavljati originalne emisije.

Ako imate određeni utjecaj na svoju organizaciju i spremni ste riskirati, razmislite o tome kako biste mogli kapitalizirati sljedeće trendove u svojoj industriji prije nego što oni unište vašu tvrtku. Ovo nije mali pothvat.

Nekoliko ključnih pitanja mogu vam pomoći da počnete:

  • Koje su najveće ranjivosti vaše tvrtke? Odnosno, koji su najjednostavniji načini na koje netko može promijeniti vaš poslovni model?
  • Koje su prepreke koje vas ili nekog drugog sprječavaju da potkopate svoje poslovanje?
  • Da ste sami sebi izravni konkurent, što biste učinili da ukradete tržišni udio?

Ova će vas pitanja usredotočiti na stvari koje bi druge tvrtke najlakše mogle učiniti kako bi vašu industriju učinile zastarjelom. I ispitivanjem načina da ukradete vlastiti tržišni udio, mijenjate tipičnu dinamiku. Većina tvrtki postavlja pitanje kako mogu ukrasti tržišni udio od konkurencije, što ih navodi da nastave igrati istu igru, ali pokušavaju to napraviti učinkovitije. Kada pitate kako možete ukrasti vlastiti tržišni udio, morate se usredotočiti na igranje igre na potpuno drugačiji način.

Vaša će industrija, kao i sve druge industrije, u konačnici doživjeti radikalne promjene. Umjesto da žalite za promjenama koje dolaze, suočite se s njima izravno. Vaša će karijera ovisiti o tome da budete ispred – ako ne i da budete stvoritelj – tih promjena.

Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno