Petak, 21 lipnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

‘4P’ za oslobađanje od stresa

Čini se da dan nikada nema dovoljno sati. I u tih nekoliko sati, krcati ste rokovima, obavezama i očekivanjima. Uz stres koji vas opterećuje, svakodnevni zadaci postaju sve teži i teži za rješavanje – poput teškog ruksaka koji postaje sve teži kako dan odmiče.

Srećom, postoje 4 koraka za smanjenje stresa i suočavanje s neizbježnim stresorima svakodnevnog života:

1. Pobjegnite.

Vjerovali ili ne, moguće je pobjeći od nekih manjih stresora koji ljude obično muče:

  • Preuzmite kontrolu nad stresom koji vam ispunjava dan pronalaženjem načina da poboljšate situaciju. Na primjer, ako vam je putovanje na posao stresno, pokušajte kupiti novi CD kako biste ga učinili ugodnijim.
  • Stvorite distancu između sebe i nečega što uzrokuje stres. Ako vas kolega s posla neprestano iritira, stvorite fizički razmak između vas dvoje.
  • Recite ne kada je potrebno.

2. Promijenite.

Jasno komunicirajte i dajte ljudima do znanja svoja očekivanja. To može učiniti značajnu razliku:

  • S poštovanjem zamolite nekoga da promijeni način na koji se ponaša prema vama. Ne zaboravite koristiti “ja” izjave kada se nekome obraćate o tome kako se osjećate.
  • Unaprijed navedite svoja ograničenja. Na primjer, možete reći: “Imam samo pet minuta za razgovor.”

3. Prihvatite.

Prihvaćanje situacije može ublažiti veliki dio stresa kada izbjegavanje i mijenjanje ne funkcioniraju:

  • Razgovarajte s nekim o tome kako se osjećate. Nazovite prijatelja, popijte kavu kod rođaka ili dogovorite termin kod terapeuta.
  • Oprostite sebi ili drugima. To je važan element prihvaćanja stresnih situacija, a krenuti dalje je lakše nego sjediti i stresirati se oko nekontroliranih situacija.

4. Prilagodite se.

Promjena standarda i očekivanja od stresnih situacija može vam pomoći da se nosite sa stresom:

  • Nemojte težiti savršenstvu. Umjesto toga napravite razumne zamjene tijekom svog svakodnevnog života.
  • Birajte večere koje je lakše pripremiti, a opet razveselite svoju obitelj.
  • Ne ponavljajte stresne situacije iznova i iznova u svojoj glavi.
  • Odlučite se usredotočiti na pozitivne aspekte u svom životu.
  • Promijenite svoju perspektivu tako da se zapitate hoće li uzrok stresa biti važan za pet godina.

Stres je dio svakodnevnog života. Prakticiranje ova četiri koraka može pomoći u uspostavljanju ravnoteže za zdraviji i sretniji stil života.

Izvor: prilagođeno prema Mayo Clinnic Health System

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno