Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Netflixovi rezultati označavaju točku odluke za ovog streaming diva

Netflixovi rezultati zarade u drugom tromjesečju mogu se tumačiti na dva vrlo različita načina. Budućnost kompanije ovisi o tome koja se varijanta pokaže točnom.

Najveća svjetska streaming kompanija objavila je u utorak da je izgubila gotovo milijun pretplatnika u tromjesečnom razdoblju od travnja do lipnja, obilježavajući time drugo tromjesečje zaredom u kojem je izgubila pretplatnike. Ipak, ukupni gubitak je manji od 2 milijuna koliko je kompanija predviđala, a dionice Netflixa porasle su oko 6% i to na 214 dolara u trgovanju u srijedu u podne.

Rezultati drugog tromjesečja nude novi bikovski slučaj za Netflixove investitore. Ako kvartal služi kao “dno” – točka u kojoj je kompanija prestala gubiti pretplatnike i ponovno počela rasti, čak i puževim korakom – ulagači imaju novu priču o rastu. U sljedećem kvartalu, streaming div predviđa da će pridobiti 1 milijun novih pretplatnika. To bi mogao biti glavni razlog rasta dionica u srijedu, piše CNBC.

“S pojavom znakova stabilizacije baze pretplatnika, vjerujemo da izgledi za produljeno razdoblje gubitka pretplatnika postaju sve manje vjerojatni”, rekao je Stifelov analitičar Scott Devitt u bilješci klijentima.

Ali rezultati, koje su neki ulagači smatrali dovoljno dobrima, mogu dovesti samo do privremenog olakšanja. Opasan slučaj za Netflix je da je skok vrijednosti dionice u srijedu “doskok mrtve mačke” – žargon Wall Streeta za privremeni oporavak nakon znatnog pada. Netflix se suočava sa sve intenzivnijom konkurencijom velikih igrača koji se guraju na streaming tržište, uključujući Disneyjev Disney+, NBCUniversal Peacock i HBO Max. To je pokrenulo pitanja o tome hoće li Netflix moći održati svoju dominaciju, osobito na unosnom američkom tržištu.

Novi prostor za rast

Prethodno su Netflixovi bikovi bili skloni ideji da će kompanija svoju ogromnu globalnu ljestvicu od 221 milijuna pretplatnika pretvoriti u pozitivan slobodni novčani tijek povećanjem cijena i smanjenjem odljeva pretplatnika. Ova transformacija iz stroja koji gubi novac u stroj za slobodni protok novca obogatila bi dioničare.

To se sada dogodilo ili će se barem dogoditi. Netflix je u svom pismu dioničarima naveo da će generirati milijardu dolara slobodnog novčanog tijeka za 2022. Netflix je rekao da će u 2023. doći do “znatnog rasta” slobodnog novčanog tijeka.

Pa ipak, dionicama se još uvijek trguje 70% niže od najviših vrijednosti svih vremena postavljenih u studenom.

Drugi val rasta broja pretplatnika mogao bi biti novi narativ kompanije za ulagače. Postoji razlog za vjerovanje da će broj pretplatnika Netflixa ponovno rasti. Kompanija je najavila da će u 2023. suzbiti dijeljenje zaporki, te da će pokrenuti jeftiniju razinu podržanu oglašavanjem. Obje te inicijative mogle bi dovesti do većeg broja prijava.

Kraj vrhunca

Ako se rast Netflixovih pretplatnika ponovno ne ubrza, drugi kvartal 2022. poslužit će kao točka preokreta kada postane očito da su mirni dani kompanije završili.

“Gdje prestaju njegovi manji gubici, s obzirom na snažnu konkurenciju novijih, jeftinijih streaming usluga?” napisala je analitičarka Needhama Laura Martin. “222 milijuna globalnih pretplatnika mogao bi biti najveći broj pretplatnika za Netflix”.

To može biti slučaj ako kompanija ne uspije u planu i ne akvizira dovoljno onih koji dijele lozinku u dugoročne pretplatnike. Netflix je u svom pismu dioničarima naveo da je ohrabren svojim ranim saznanjima iz testova u Južnoj Americi te da može osobe koje dijele lozinku preobraziti u korisnike koji plaćaju.

U konferencijskom pozivu u utorak, glavni financijski direktor Netflixa Spencer Neumann rekao je da kompanija planira potrošiti oko 17 milijardi dolara na sadržaj u 2022. i da će ostati na tom broju sljedećih “nekoliko godina”. To je promjena u odnosu na gotovo svaku godinu u prošlom desetljeću, kada je povećavana potrošnja na sadržaj kako bi se izgradio tržišni udio. Kako je rast prihoda usporen, Neumann je priznao da će se potrošnja na nove programe također smanjiti.

“Naši troškovi za sadržaj nastavit će rasti, ali umjerenije jer smo se prilagodili rastu naših prihoda“, rekao je Neumann.

Ostaje za vidjeti može li Netflix nastaviti širiti svoju bazu pretplatnika bez troška za sadržaj koji stalno raste — pogotovo jer kompanija obično podiže cijene svake godine. Zabrinutost je posebno izražena u SAD-u i Kanadi, gdje je Netflix izgubio 1,3 milijuna pretplatnika u drugom tromjesečju, označavajući treće tromjesečje u posljednjih pet kada mu se smanjila baza korisnika.

“S obzirom na rizik od povećanog odljeva sa svakim povećanjem cijena, realna je zabrinutost da će kompanija biti pod teškim pritiskom da materijalno ponovno ubrza rast u tim regijama”, rekao je Michael Nathanson, analitičar u istraživačkoj tvrtki MoffettNathanson.

U nadolazećim godinama ulagači bi se mogli osvrnuti na ovogodišnje drugo tromjesečje kao na trenutak kada je Netflix započeo svoj drugi čin rasta ili svoju sporu migraciju u vrijednosne dionice.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno