Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što možemo naučiti iz Netflixove majstorske komunikacije o ukidanju dijeljenja lozinki

Netflix pokreće nova pravila za suzbijanje dijeljenja lozinki. Ovo bi mogla biti dobra vijest za Netflix i njegove investitore. Nadaju se ostvariti potencijalni prihod od, kako kažu, 100 milijuna kućanstava koja besplatno koriste njihovu uslugu korištenjem zajedničkih lozinki. Ali ne može se poreći da su to loše vijesti za kupce, članove njihovih obitelji i prijatelje.

Dakle, Netflix koristi čudan proces u više koraka za uvođenje ove nepopularne promjene. Prvo, počeli su sve upozoravati na to mnogo mjeseci unaprijed. Zatim su krenuli polako uvoditi promjene na sekundarnim tržištima u Latinskoj Americi prije nego što se uhvate u koštac sa SAD-om i Kanadom, gdje zarađuju 44 posto svog prihoda.

Rečeno je da bi promjena mogla stići na više mjesta u prvih nekoliko mjeseci 2023., ali bez ikakvih konkretnih detalja. I, u svom posljednjem koraku, pružili su malo više informacija o tome kako ukidanje dijeljenja lozinki zapravo može funkcionirati. Ali, opet bez dovoljno detalja da korisnici znaju kako će to utjecati na njih. Ili kada.

Pametne taktike

Sve su to nevjerojatno pametne taktike nevjerojatno pametne tvrtke. Reakcije na najnoviju objavu na društvenim mrežama, ali i u medijima, bile su očekivano negativne. No, nisu izazvale nikakav bijes. To je genijalnost Netflixove strategije. Teško je postići visoku razinu ljutnje zbog promjena za koje niste posve sigurni što su ili što će značiti za vas. I onda održavati tu ljutnju tijekom pet ili šest mjeseci. Između trenutka kada ste prvi put saznali za njih i kada su promjene konačno stigle.

Do trenutka kada nova pravila stupe na snagu u SAD-u, činit će se kao stara vijest. Neki od korisnika dijeljenja lozinki mogu se zapravo prijaviti za nove račune – ili umjesto toga mogu odlučiti isprobati Amazon Prime, Disney+ ili Hulu. Nekoliko postojećih kupaca može čak odlučiti da je ova mala dodatna neugodnost dovoljna da ih gurne preko ruba i otkaže svoje pretplate. Ali nećemo vidjeti veliki broj ljudi koji će odustati u znak prosvjeda jer će do tada nastupiti zamor od bijesa.

Nova Netflixova pravila dijeljenja lozinki vjerojatno će vas živcirati.

Čak i ako svoju lozinku za Netflix ne dijelite ni s kim, nova pravila će vas vjerojatno u nekom trenutku, barem malo, živcirati. Posebno ako ikad putujete, preselite se ili gledate Netflix u kafiću, na poslu, ili tuđem domu. Netflix objašnjava u trenutnoj verziji novih pravila (jer su se promijenila tijekom proteklih nekoliko dana) da bi od vas moglo biti zatraženo da potvrdite svoj uređaj u nekim situacijama kada koristite uslugu izvan kuće. “Provjera uređaja je brza i jednostavna“, uvjeravaju nas.

Ali to može ovisiti o vašoj definiciji “brzo i jednostavno“. Evo postupka:

“1. Netflix šalje vezu na adresu e-pošte ili telefonski broj povezan s primarnim vlasnikom računa.

2. Veza otvara stranicu s 4-znamenkastim kodom za provjeru.

3. Kôd je potrebno unijeti na uređaj koji je to zatražio u roku od 15 minuta.” (Zašto vam Netflix jednostavno ne pošalje kôd izravno SMS-om ili e-poštom, na način na koji se obično radi autentifikacija u dva faktora? Nepoznato.)

Ako vam ovo zvuči malo naporno, možda se pitate kada i koliko često ćete morati prolaziti kroz ovaj proces. Pa, možete se i dalje pitati jer Netflix ne daje mnogo informacija o tome. Kaže nam da “Ako ste odsutni iz Netflixovog kućanstva dulje vrijeme, od vas se može povremeno tražiti da potvrdite svoj uređaj.” Koliko traje produljeno razdoblje? U ranijoj verziji pravila za koju Netflix kaže da je objavljena greškom, definirana je kao tjedan dana. Sada, tko zna?

Pravila također kažu da ćete možda morati “povremeno” verificirati svoj uređaj. Ako ste kod kuće, to ne biste trebali činiti jer će vas Netflix prepoznati pomoću vaše IP adrese i ID-a uređaja. To bi moglo smetati onima koji paze na dijeljenje svojih podataka.

Konačno, ispod lošeg naslova “Isključivanje verifikacije uređaja“, Netflix kaže sljedeće: “Ako Netflix račun koristi uređaj koji nije povezan s kućanstvom vlasnika primarnog računa, uređaj će morati biti verificiran prije nego što se može gledati Netflix.” A onda nas podsjeća da ima niz planova za koje se lako prijaviti. Dakle, u slučaju da već nije bilo jasno, Netflix vam daje do znanja da ne možete ništa učiniti kako biste odustali od ovog novog dogovora.

Glup ili pametan potez?

Je li razbijanje dijeljenja lozinki glup potez Netflixa u vrijeme kada postoji veća konkurencija za korisnike streaminga nego ikad prije? Ili je tvrtka u prošlosti bila glupa kad je imala pravilo na čije je kršenje više ili manje poticala ljude? Hoće li se veliki broj današnjih besplatnih korisnika stvarno prijaviti za vlastite Netflix račune ili će samo poslati SMS svojim prijateljima da traže četveroznamenkasti kod?

Samo će vrijeme pokazati.

U međuvremenu, ako u svom poslu morate unijeti promjene koje će vaši klijenti vjerojatno mrziti, iskoristite Netflixovu komunikacijsku strategiju.Upozorite ljude dovoljno unaprijed, ali nemojte biti precizni o vremenu, detaljima ili o tome kako bi to moglo utjecati na njih. Pustite da vrijeme polako curi i neka vaše najave budu što nejasnije moguće. To će olakšati podešavanje stvari – ili potpuno promjenu mišljenja ako stvari ne budu išle po planu.

Izvor: Inc

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno